3 PR-asówka

Super Bowl i akcja Oreo, najbardziej kreatywni w biznesie, nowa kampania Axe, dzięki której można wygrać lot w kosmos, zapowiedź Social Media Day Poland – to tylko część tego, co działo się w poprzednim tygodniu w świecie public relations. Zapraszam na trzecią PR-asówkę.

PR-asówka

1. Poprzedni tydzień z pewnością należał do Super Bowl i akcji Oreo. Czy wiecie, że reklamy emitowane podczas tej imprezy, reklamowały się, że będą właśnie tego dnia reklamować się? Mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi.

O znanej już akcji Oreo możecie przeczytać na moim blogu, dodatkowo wrzuciłam tam kilka najciekawszych reklam z Super Bowl.

http://pr-owiec.pl/reklamy-ktore-zwyciezyly-super-bowl/

2. Dokładnie 4 lutego w Światowy Dzień Walki z Rakiem rozpoczęła się dość odważna ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!”

Kampania prowadzona jest przez Fundację Rosja, natomiast partnerem akcji jest ING Życie. W promocji udział biorą znane osoby, m.in. Cezary Pazura, Jerzy Stuhr, Jarosław Boberek, Stanisław Mikulski.

Więcej na ten temat:

http://media2.pl/reklama-pr/100293-Pazura-Stuhr-Boberek-Mikulski-w-kampanii-Rak.-To-sie-leczy-wideo.html

3. Axe dla nowej linii zapachowej Axe Apollo rozpoczęło dużą akcję promocyjną pt. „Axe Apollo Space Academy”. I nie byłoby nić w tym ciekawego, gdyby nie fakt, że marka w ramach promocji zorganizowała konkurs, którego główną nagrodą jest lot w kosmos!

4. Zbliża się dziewiąta edycja Social Media Day Poland. Kominek, redaktor naczelny Programu Pierwszego Polskiego Radia oraz dyrektor rozwoju serwisu Sport.pl to tylko część zaproszonych gości, którzy wezmą udział w konferencji zorganizowanej w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Pomysłodawcą konferencji jest znany w świecie PR – Szymon Sikorski.

Jeśli chcecie dowiedzieć się, w jaki sposób internet i media społecznościowe zmieniają prasę, radio i telewizję, to zapraszam 22 lutego do Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu.

http://socialmediaday.pl/

5. 6 lutego, zgodnie z tradycją redakcja magazynku „Brief” przedstawiła sylwetki osób, które wykazały się największą kreatywnością w prowadzeniu biznesu. Pierwsze miejsce otrzymali Patryk Strzelewicz i Michał Bąk, pomysłodawcy elektronicznej kostki Dice+. Na liście znajdziemy wiele znanych jak i mniej znanych nazwisk, z którymi warto się zapoznać.

http://www.brief.pl/inbrief/aktualnosci/art2221,50-najbardziej-kreatywnych-w-biznesie-ranking-briefu-2013.html

6. Od jakiegoś czasu Play dosłownie bombarduje w TV swoją nową kampanią promocyjną. Do grona celebrytów, którzy przeszli do Play, dołączył ostatnio Marcin Prokop, obecnie redaktor naczelny tygodnika „Przekrój”. Spoty są humorystyczne i zrealizowane na przyzwoitym poziomie, choć moim zdaniem zatrudnianie znanych osobowości do promocji jest, co prawda kosztowne, ale zbyt oczywistym i prostym pomysłem.

Czy Prokop biorąc udział w kampanii Play sprzedał swoją wiarygodność naczelnego tygodnika? Temat pozostawiam do dyskusji.

7. W ubiegłym tygodniu ukazał się również raport „Brand Power Index” autorstwa NBCUniversal Integrated Media. Z raportu dowiemy się, o jakich markach w 2012 r. najgłośniej i najczęściej rozmawiano w porównaniu z rokiem 2011. Na liście znalazł się takie marki jak: Starbucks, Burger King czy Oreo.

http://www.adweek.com/news/advertising-branding/worlds-buzziest-brands-146998

8. Najciekawszą kampanią poprzedniego tygodnia była ta zorganizowana dla Goethe Institut. Więcej na ten temat dowiecie się z mojego wpisu na blogu:

http://pr-owiec.pl/du-du-hast-du-hast-mis-najlepszym-haslem/

9. 8 lutego Media Markt wystartował z nową akcją pt. „Bierz, co chcesz! Najszybsze 150 sekund w historii Media Markt”. W ramach promocji zwycięzcy będą mogli zrobić darmowe zakupy marzeń w rekordowo krótkim czasie. Moim zdaniem, akcja będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem. W końcu, kto by nie chciał mieć 150 sekund na wyniesienie z Media Marktu wszystkiego, co tylko zdoła?

http://media2.pl/reklama-pr/100314-Bierz-co-chcesz-z-Media-Markt-zakupy-marzen-w-150-sekund-wideo.html

10. I na zakończenie Davida Beckhama w samej bieliźnie dla H&M.

pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba