28 PR-asówka

Jest już kolejna PR-asówka, a w niej: najlepsze infografiki tygodnia, najciekawsze wiadomości z branży social media i dużo kampanii promocyjnych. Gościnie „Nienormalna” kampania od Mini, o której jeszcze nie słyszeliście.

28 PR-asówka

Poprzedni tydzień był dla mnie bardzo pracowity, dzień kończyłam kilka dni z rzędu po pierwszej w nocy. Dużo ostatnio zasu poświęcam na bloga, coś kombinuję, coś zmieniam, coś tworzę – i tak godziny uciekają. Ale jestem bardzo zadowolona, zwłaszcza z ostatniego artykułu: Szewc bez butów chodzi, czyli jak wypromować agencję marketingową, który przeczytało dokładnie 1079 internautów. Dziękuję. A teraz czas na kolejną PR-asówkę. Zaczynajmy:

1. Coraz więcej użytkowników ma Instagram w Polsce, (gdzieś ponad pół miliona). Kto jest najbardziej aktywny, kto posiada najwięcej followersów? Zapoznajcie się z TOP300 polskich użytkowników z Instagramu.

http://social360.pl/top300-polskich-uzytkownikow-z-instagramu-i-troche-innych-ciekawostek-z-podworka/

2. Jeszcze tylko do 12 sierpnia można zgłaszać swoje propozycje oraz głosować na najciekawsze pomysły na Blog Forum Gdańsk 2013

http://www.blogforumgdansk.pl/generator

3. Czy możliwe jest wytrzymanie przez 3 minuty nic nie robiąc? Marketrzy odpowiedzialni za piwo Amstel postanowili ułatwić to zadanie.

4. W tym tygodniu na moim blogu pojawił wpis na temat, jak wypromować agencję marketingową.

http://pr-owiec.pl/szewc-bez-butow-chodzi-czyli-jak-wypromowac-agencje-marketingowa/

5. Okazało się, że tak niewielki blog jak mój, może uzyskać jednym artykułem duży zasięg. Poniżej infografika, która przedstawia ile wejść, lajków miałam na wpis w ciągu 2 dni:

http://pr-owiec.pl/wp-content/uploads/2013/08/infografika-286×1024.jpg

6. To nie stacje telewizyjne ani muzycy, nie celebryci czy widowiska sportowe są najsilniejszym magnesem w serwisie YouTube. Prawdziwą moc przyciągania setek tysięcy ludzi przed ekrany komputerów mają vlogerzy, którzy swoja aktywność koncentrują wokół gier.

http://nowymarketing.pl/a/2055,vlogerzy-gamingowi-na-youtube-top-15

7. W branży social media najbardziej liczy się wiedza i doświadczenie. Istotne jest też lekkie pióro oraz umiejętność dobrej organizacji pracy – wynika z lipcowego badania przeprowadzonego w ramach Akademii Socjomanii – kursu przygotowującego do pracy w tej branży.

http://marketing-news.pl/message.php?art=39340

8. Pięć znanych warszawskich pomników przejdzie z pozoru drobną, lecz znaczącą metamorfozę – zaczną się one uśmiechać. Każdy użytkownik smartfona, spacerujący w pobliżu pomników, będzie mógł zmienić poważne oblicza posągowych postaci, nadając im uśmiech.

eyJ4MSI6MiwieDIiOjEwMjQsInkxIjo5MCwieTIiOjY2NiwidyI6MTAyMiwiaCI6NTc2fQ==

http://nowymarketing.pl/a/2043,nowe-oblicze-warszawskich-posagow-dzieki-layar-i-blend-a-med

9. Pół miliona złotych – tyle otrzymał Bytom na kampanię promocyjną od… Milki. A wszystko za wygraną w akcji „Milka. Moje miasto się przytula” i zdobycie tytułu „najmilszego miasta w Polsce”. Akcję PR-owo obsługiwały: Starcom, Alert Media Communications i Rc²-Raczkiewicz Chenczke Consultants.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=126418

10. 9000 nowych fanów, prawie tysiąc komentarzy, setki lajków i udostępnień – to efekty ostatniej kampanii Tyskiego zrealizowanej na Facebooku. Z okazji 400 lat marki i osiągnięcia liczby 400 tys. fanów Tyskie oddało swój fanpage w ręce osób, które wykazały się tam największym zaangażowaniem.

http://nowymarketing.pl/a/2023,fani-tyskiego-tworza-historie

11. W tym roku rocznicy powstania warszawskiego było szeroko komentowane przez użytkowników mediów społecznych. Opierając się na danych zebranych przez Brand24 i Sotrender, K2 Internet (społecznego) przygotowane infografikę, ukazującą dane na temat, jak dużym echem odbiła się dyskusja o kolejnej rocznicy Powstania Warszawskiego w polskich mediach społecznościowych.

Pełna wersja infografiki do pobrania tu: http://www.k2.pl/#!/pl/realizacje/element/powstanie-warszawskie-w-social-media/

12. I jeszcze jedna infografika związana z obchodami rocznicy Powstania Warszawskiego. Tym razem badanie obejmowało nieco szerszy okres i zostało przygotowane przez Studio2x2.

Tu infografika do pobrania: http://goo.gl/aeP7n2

http://www.studio2x2.pl/pl/realizacje/1944pl

13. Warszawa jest pierwszym miastem na świecie, w którym Mercedes-Benz uruchomił nowy model marketingowy. Na Powiślu powstał pawilon typu pop-up store.

phpThumb_generated_thumbnailjpg

http://www.brief.pl/artykul,857,pop-up_store_mercedesa.html

14. Co dzieje się w Internecie w ciągu jednej sekundy? Na stronie http://onesecond.designly.com/ możecie dowiedzieć się ile obecnie jest nowych lajków na Facebooku! Dane zmieniają się na „żywo”.

15. Co może stać się, gdy włożysz policyjne okulary? Zdecydowanie zbyt wiele… Poznajcie nową kampanię promocyjną od agencji DDB, która wspiera Vancouver Police Foundation. Kup okulary i poczuj się jak policjant z serialu CSI: Kryminalne zagadki Miami. Genialne!

Poniżej dwie reklamy:

16. I znów nowa reklama Noki, która nie dość, że wyśmiewa się z produktów Apple, to jeszcze wykorzystuje ich pomysły reklamowe przeciwko im samym.

A tu dwie reklamy dla porównania:

17. I na zakończenie „Nienormalna” kampania promocyjna od Mini. Tym razem marka postanowiła zabrać sztukę na ulicę i zaprezentowała samochód, który sam jest sztuką.

Świetny pomysł, zwłaszcza, że to fani tworzą tą kampanię i mogą dodawać własne projekty oraz muzykę. Czy oświetlone samochody okażą się reklamą przyszłości? Przekonajcie się sami:

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba