27 PR-asówka

Jeśli szukacie branżowych nowinek, najnowszych kampanii promocyjnych oraz coś na temat agenci PR, to dobrze trafiliście. Zapraszam na kolejną PR-asówkę.

27 PR-asówka

W tym tygodniu nie pojawiło się zbyt dużo interesujących kampanii promocyjnych, mam nadzieję, że wraz ze spadkiem temperatury to się zmieni. W następnym tygodniu obiecuję, że pojawi się nowy wpis na blogu. Zabierałam się do jego napisania cały tydzień… Ostatnio mam dużo na głowie, ale na bloga zawszę znajdę chwilę. A przynajmniej staram się. Dobra szkoda czasu, zaczynajmy kolejną PR-asówkę.

1. W tym tygodniu dominował w mediach temat przystanku Woodstock. Carlsberg – jako główny sponsor imprezy – zapewnił jego uczestnikom szereg atrakcji. Blisko 5000 skrzynek, 20m wysokości i 3 dni pracy profesjonalnej ekipy alpinistycznej. Wszystko po to, by zbudować Największego Woodstockowicza Carlsberga!

http://media2.pl/reklama-pr/104805-Najwiekszy-Woodstockowicz-Carlsberga.html

2. Raport tygodnia? To z pewnością ten, który dotyczy agencji Social Media:

http://interaktywnie.com/biznes/newsy/raporty-i-badania/pobierz-raport-interaktywnie-com-agencje-social-media-246710

3. A oto nowa reklama Škody Octavia vRS, która w zabawny sposób przedstawia jak bardzo ta marka jest innowacyjna i dlaczego to nie familijny samochód:

4. Artykuł, który polecam? To zdecydowanie wpis na temat blogosfery, która rośnie w siłę. Jak angażują blogerzy, dlaczego warto z nimi współpracować? O tym poniżej:

http://nowymarketing.pl/a/2004,blogosfera-rosnie-w-sile

5. Sotrender opublikował nowy raport, w którym po raz pierwszy w Polsce przeanalizował relację pomiędzy zaangażowaniem, a liczbą fanów na próbie blisko 4,5 tys. polskich profili.

http://blog.sotrender.com/pl/2013/07/zaangazowanie-a-liczba-fanow/

6. Konsorcjum firm Partner of Promotion, Tailor & Baker oraz Global Marketing Connections Inc. przeprowadzi trzyletnią kampanię promującą europejskie mięso. I nie było by w tym nic niezwykłego gdyby nie fakt, że budżet kampanii wyniesie prawie 5 mln euro.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=126225

7. Firmy i agencje z 37 krajów mogą już zgłaszać swoje projekty do kolejnej, 20. edycji konkursu Golden Drum. W konkursie pojawiły się podkategorie dotyczące branży mobilnej, a w jego jury znalazł się Wojciech Dagiel z Havas Worldwide Warsaw.

http://www.goldendrum.com/

8. Omnicom Group oraz Publicis Groupe zawarły ostateczne porozumienie dotyczące połączenia. W wyniku fuzji powstanie największa na świecie sieć świadcząca usługi z zakresu komunikacji marketingowej i PR-u, zatrudniająca ponad 130 tys. osób.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=126172

9. Serce i Rozum zostali milionerami – 2 mln fanów na Facebooku, 40 mln odsłon na YouTube. Z tej okazji marka przygotowała ciekawą infografikę, która przedstawia historię sukcesu Serca i Rozumu:

http://media2.pl/reklama-pr/104913-Jak-Serce-i-Rozum-zostali-milionerami-wideo-i-infografika.html

A tu dość uszczypliwe podziękowanie:

Autorami postaci oraz platformy komunikacji jest agencja Publicis. Profilem Serca i Rozumu na Facebooku zarządza agencja Lemon Sky.

10. W Internecie pojawił się spot promujący kampanię społeczną Prawo dla Ludzi. Akcja skierowana jest przeciwko planom ograniczenia wolności wyboru dorosłych obywateli Unii Europejskiej poprzez wprowadzenie Dyrektywy Tytoniowej, która wyeliminuje z legalnego obrotu papierosy typu Slim oraz Mentol, a także utrudni dostępność do e-papierosów. W spocie występuje dwóch bohaterów, stanowiących istotny element kampanii – banan Błażej oraz żarówka Dr. Edmund Stowacki:

http://www.prawodlaludzi.pl/poznaj

11. W tej reklamie marka Crocs stara się przekonać, że może być seksowna, ale również doskonale przedstawia zalety swoich produktów, które uważane są za największy grzech modowy.

12. Bo iPad niekoniecznie jest najlepszą zabawką dla dziecka. Świetna reklama:

13. Penelope Cruz reżyserem nowej kampanii dla marki Agent Provocateur? Pewnie, że tak. A efekt z pewnością spodoba się  panom.

http://adage.com/article/creativity-pick-of-the-day/penelope-cruz-writes-directs-agent-provocateur-film/243469/

14. Reklama bez reklamy? Taki zabieg może udać się tylko tak charakterystycznej marce jak McDonald’s. Poniższe obrazy są łatwo rozpoznawalne, ale i tak zasługują na uwagę. Wykonawcą jest agencja TBWA.

mcdonalds-unbranded-1

mcdonalds-unbranded-big-mac-hed-2013

http://www.adweek.com/adfreak/mcdonalds-figures-it-needs-only-product-not-branding-striking-new-ads-151628

I to by było na tyle. Mam nadzieję, że kolejny tydzień będzie bardziej owocny. Obserwujcie bloga – będzie nowy wpis 😉

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba