25 PR-asówka

Szczerze muszę przyznać, że sezon ogórkowy w branży ma się całkiem dobrze. Dlatego w PR-asówce znajdziecie tylko, a może aż 11 newsów. Będzie o polskich agencjach, o akcji z blogerami, trochę o social media i public relations. Ale co najważniejsze pojawią się najlepsze, najciekawsze kampanie promocyjnego z ubiegłego tygodnia. Zaczynajmy!

25 PR-asówka

Tygodnie lecą jak zwariowane, za kilka miesięcy minie już rok odkąd założyłam bloga. Mam nowe plany i postawiłam sobie ambitne cele, ale o tym z pewnością dowiecie się już w sierpniu. Informuję również, że od 19 lipca wybieram się na tygodniowy urlop. Nie wiem, czy pojawi się za tydzień PR-asówka, ale z pewnością wynagrodzę Wam to ciekawym wpisem w tygodniu. Dobra,  startujmy z kolejnym podsumowaniem.

1. Jak wyglądają siedziby polskich agencji interaktywnych oraz liderów branży e-commerce? Gdzie powstają kampanie reklamowe, projekty dla najpopularniejszych marek oraz podejmowane są decyzje dotyczące największych graczy polskiego rynku e-commerce? Zobaczcie sami, a mają czym się pochwalić:

eyJ4MSI6MSwieDIiOjc5OSwieTEiOjQ4LCJ5MiI6NDk4LCJ3Ijo3OTgsImgiOjQ1MX0=

http://nowymarketing.pl/a/1908,kreatywne-przestrzenie

2. W tym tygodniu na moim blogu pojawił się wpis na temat, czy warto studiować public relations? Wnioski są jasne, i tak oczywiste:

http://pr-owiec.pl/czy-warto-studiowac-public-relations/

3. Ministerstwo Spraw Zagranicznych zakończyło wielomiesięczny przetarg na kampanię public relations/public affairs, skierowaną do środowiska międzynarodowego, komunikującą stanowisko Polski w sprawie polityki klimatycznej. MSZ wybrało ofertę złożoną przez konsorcjum Grayling Poland i Grayling Bruksela.

http://www.press.pl/newsy/public-relations/pokaz/42224,MSZ-wybralo-agencje-public-relations

4. Promocja i edukacja mogą się łączyć – Animator stara się zachęcać do udziału w festiwalu wykorzystując różne, niestandardowe formy promocji, które nie tylko informują odbiorców o wydarzeniu, ale również przekazują wiedzę, wzruszają, skłaniają do śmiechu i zabawy.

http://nowymarketing.pl/a/1909,nietypowa-promocja-miedzynarodowego-festiwalu-filmow-animowanych-animator-2013

5. Kolejna akcja Orange z udziałem blogerów. Tym razem Michał Sadowski i Michał Górecki grzecznie pytają: O to, o to… dlaczego zostałeś blogerem/blogerką?

Trudno się nie zgodzić, że Orange rozpieszcza ostatnio blogerów. I bardzo dobrze!

http://www.orangeblogtalks.pl/

6. 10 lipca wystartowała kampania społeczna Muzeum Powstania Warszawskiego pt. „Rozejrzyj się. Może go znasz?”. W projekcie udział wzięli znani aktorzy: Magdalena Różczka, Anita Sokołowska, Mateusz Damięcki, Jakub Wesołowski i Lesław Żurek.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rozejrzyj-sie-moze-go-znasz-w-kampanii-muzeum-powstania-warszawskiego-wideo

7. Czterech na dziesięciu użytkowników social media deklaruje, że kupili produkt pod wpływem korzystania z social media. Tak wynika z raportu „From Social to Sale” przygotowanego przez ekspertów z kanadyjskiej firmy badawczej Vision Critical.

http://socialpress.pl/2013/07/social-media-sprzedaja-facebook-najwiecej-pinterest-najszybciej/#

8. A widzieliście „żywą reklamę” od Lexusa?

9. Kolejną fajną kampanię przygotował salon piękności… tak dobrze czytacie. Choć jest to dość bolesna reklama, to w zabawny sposób promuje depilację ciała.

10. I jeszcze świetna akcja od Heinekena, która znakomicie przedstawia ducha przygód marki. Akcja jest prosta, dwa razy w tygodniu przypadkowi przechodnie mogą na lotnisku zagrać w ruletkę, w której do wygrania jest wycieczka w nieznane. Jest tylko jedno ale… Wygrywasz i w tym samym czasie jedziesz, bez żadnego zastanowienia i przygotowania.

heineken-departure-roulette-hed-2013

http://www.adweek.com/adfreak/heineken-dares-jfk-travelers-ditch-their-plans-press-button-and-board-flight-parts-unknown-1

11. W tym tygodniu zaskoczyła mnie kampania społeczna organizacji Febelfin, która ostrzega przed udostępnianiem danych finansowych nawet przez telefon…

Co ciekawe, spot zrealizowała agencja Słynna belgijska agencja reklamowa Duval Guillaume Modem, która w ostatnim roku zasłynęła dwiema ogromnie popularnymi kampaniami wirusowymi z cyklu Push To Add Drama

I to by było na tyle. Jeśli o czym ważnym zapomniałam wspomnieć – piszczcie. Udanego kolejnego tygodnia i wielu niesamowitych inspiracji 🙂

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba