24 PR-asówka

Trochę późno, ale jest kolejna PR-asówka. Nawet fakt, że jednym okiem oglądam Władcę Pierścieni nie zniechęci mnie do opublikowania dziś nowego, pełnego świeżutkich kampanii wpisu. Zapraszam!

24 PR-asówka

Tyle tytułem wstępu zapraszam szybciutko, dziś lub jutro z samego rana, na PR-asówkę.

1. Emocje po Cannes Lions już opadły, warto więc na chłodno obejrzeć prezentacje wszystkich kampanii, które otrzymały Złote Lwy w kategorii Public Relations w tegorocznym konkursie Cannes Lions. Wśród nagrodzonych są reklamy marek Google+, Heineken, Oreo, Dove, Toyota i Samsung.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/heineken-oreo-toyota-google-samsung-dove-zlote-kampanie-pr-owe-z-cannes-lions-2013-wideo

2. Jakie są rzeczywiste zarobki w branży marketingowej? W związku z silnymi emocjami i burzliwymi dyskusjami, jakie wzbudził „Raport o wynagrodzeniach SAR 2013”, portal nowymarketing.pl postanowił dać nam możliwość wypowiedzenia się w tej kwestii:

http://nowymarketing.pl/a/1856,wynagrodzenia-w-branzy-marketingowej-ankieta-nowegomarketingu

3. A tu ciekawy artykuł na temat wyzwań związanych z obsługą globalnej marki w mediach społecznościowych i tzw. trudnych kategoriach, czyli takich, które mają pewne obostrzenia prawne związane z promocją.

http://www.brief.pl/artykul,607,spolecznosc_w_obronie_marki.html

4. Najlepsza niestandardowa kampania tygodnia? To zdecydowanie protest Małego Głoda przed siedzibą firmy Danone.

danone1

Co ma do powiedzenia w tej sprawie Mały Głód? Posłuchajcie: http://bit.ly/KomentarzMałegoGłoda

http://www.brief.pl/artykul,635,protest_malego_gloda_pod_siedziba_danone.html

5. W tym tygodniu na profilu PR-owiec zaprezentowałam Wam świetną kampanię od Virgin Atlantic, dzięki której nowojorczycy mogli posmakować jak to jest latać ich liniami.

6. Agent Zbyszek, bohater kampanii PZU „Agenci mocno pomocni” odgadł już na ponad 6,5 mln pytań. Zobaczcie jak wyglądają kulisy jednej z najgłośniejszych kampanii ostatniego okresu:

http://nowymarketing.pl/a/1876,mocno-pomocny-nam-odpowiada

7. W ramach kampanii społecznej „Hazard. Nie igraj.” na ulicach Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska, Gdyni i Wrocławia pojawiły się murale z hasłami „Gra pociąga, ale wciąga”, „Szczęście nie przychodzi z automatu” czy „Goło i niewesoło”.

obraz1

http://nowymarketing.pl/a/1873,hazard-nie-igraj-murale-w-najwiekszych-polskich-miastach

8. Przetarg na obsługę internetową dwóch marek piwnych z portfolio Grupy Żywiec – Desperadosa i Heinekena – wygrała Grupa K2.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=39064

9. Nie wiem, czy wiecie, ale ŠKODA Polska zanotowała w ostatnim czasie dwa znaczące sukcesy w mediach społecznościowych. Po pierwsze, jako jedyny brand motoryzacyjny znalazła się w zestawieniu najpopularniejszych polskich kanałów marek na YouTube. Po drugie, dołączyła do TOP 3 polskich profili motoryzacyjnych na Facebooku, przekraczając granicę 100 tysięcy fanów.

http://www.skoda-auto.pl/news/SKODA-Polska-na-drodze-do-tytulu-lidera-motoryzacyjnego-w-social-media

10. Jak zachęcić panów do spłukiwania po sobie wody w toalecie? Piwo marka Brahva Cerveza zorganizowało ciekawą promocję, a nawet można powiedzieć, że kampanię społeczną 😉 Bo przecież wpływ jej na ludzkość będzie ogromny!

11. W tym tygodniu slogan marki Nike „Just do it” obchodził swoje 25. urodziny. I muszę przyznać, że agencja Wieden + Kennedy stworzyła hasło, które wywarło ogromny wpływ na kulturę masową. To bez wątpienia jeden z największych pomysłów reklamowych w historii.

http://www.adweek.com/adfreak/happy-25th-birthday-nikes-just-do-it-last-great-advertising-slogan-150947

12. I kolejne po „Real Beauty Sketches” wyśmienite video od Dove.

13. I na zakończenie najlepsza reklama tygodnia. Tym razem wybrałam kampanię promocyjną, która wykorzystuje zupełnie nowe medium reklamowe. A mianowicie okna, które potrafią gadać, ale co dziwniejsze, nikt poza jedną osobą nie usłyszy ich głosu, bo są to specjalne wibracje, które mózg potrafi przetłumaczy na głos…  Przedstawiam pierwszą taką akcję zorganizowaną dla Sky Go:

http://www.brandingmagazine.com/2013/07/03/sky-go-talking-window/

Trochę krótko, ale jak to mówią nie liczy się ilość tylko jakość. Życzę udanego tygodnia.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba