23 PR-asówka

Krótko, zwięźle i na temat – kolejna PR-asówka. A w niej kilka najciekawszych newsów z branży oraz najlepsze hity, które podbiły Internet. Zapraszam!

23 PR-asówka

1. W tym tygodniu pojawił się pierwszy ranking agencji PR w Polsce wg fee income (przychodów z honorariów). Ranking na zlecenie Związku Firm Public Relations przygotowała firma doradcza Business Watch: http://bit.ly/RankingFirmPR

2. Pierwszy raz w Polsce Pepsi przeprowadzi znaną na świecie kampanię „Wyzwanie Smaku” (Pepsi Challenge). Przez trzy miesiące w czasie publicznych imprez każdy będzie mógł wziąć udział w teście – zabawie, która pozwoli mu na porównanie smaku dwóch najczęściej kupowanych napojów typu cola.

http://nowymarketing.pl/a/1824,pepsi-oglasza-wyzwanie-smaku

3. Pinterest jest odwiedzany w Polsce co miesiąc przez prawie 500 tys. użytkowników. Ponad 1,8 mln osób obserwuje tablice warszawskiego Thisispaper. Poniżej przegląd polskich kont w czerwcu:

http://nowymarketing.pl/a/1812,pinterest-w-czerwcu-2013-przeglad-polskich-kont

4. A tu fajny artykuł na temat płatnych rozwiązań reklamowych oferowanych przez Facebooka, Twittera czy YouTube. Jak wynika z badań, niemal 2/3 marketerów planuje zwiększyć budżety na reklamę w mediach społecznościowych.

http://socialpress.pl/2013/06/platne-social-media-korzystac-czy-nie/#

5. Według badania „Raport o wynagrodzeniach SAR 2013” wzrost płac w agencjach reklamowych pomiędzy rokiem 2012 i 2013 dotyczy 25% stanowisk zaś obniżenie lub stagnacja płac 75% stanowisk.

http://nowymarketing.pl/a/1813,wynagrodzenia-w-branzy-komunikacji-marketingowej

6. 29 czerwca wystartował w Gliwicach pierwszy na świecie „FANPAGE NA ŻYWO”. W ramach finału roadshow „Ruszaj w drogę ze smakiem”, przed największym w Polsce hipermarketem Tesco, został ustawiony 13-metrowa konstrukcja wyglądająca jak prawdziwy facebookowy wall Ekspertów Tesco.

phpThumb_generated_thumbnailjpg

http://www.brief.pl/artykul,568,tesco_z_fanpagem_na_zywo.html

7. I nowa reklama z udziałem Serca i Rozumu. Tym razem odwiedza ich plażowicz z wyjątkowo gorącą okazją:

http://media2.pl/reklama-pr/103916-Plazowicz-z-wyjatkowa-oferta-Orange-odwiedza-Serce-i-Rozum-wideo.html

8. Na zakończonym w Los Angeles konkursie „PromaxBDA Global Excellence Promotional, Marketing and Design Awards”, zwiastuny TVN wywalczyły podwójny brąz.

http://media2.pl/reklama-pr/103890-Autopromocja-TVN-trzecia-na-swiecie-wideo.html

9. Mozilla Firefox ma nowe logo, które obecnie uproszczono pod względem szczegółów i kolorów. Nowe logo ma być wyraźniejsze na ekranach wysokiej rozdzielczości:

mozilla

10. Aby podkreślić pochodzenie piwa, marka Molson Canadian postawiła czerwone lodówki w różnych europejskich miastach, które otwierają się tylko po zeskanowaniu paszportu Kanadyjczyka.

Chcesz darmowe piwo? Znajdź Kanadyjczyka!

11. Kolejny redesign przeszła Motorola. Podobieństwa do logotypu Google nie trzeba długo się doszukiwać…

motorola

http://stocklogos.com/topic/new-motorola-logo

12. Danny MacAskill, szkocki magik od rowerowych sztuczek w plenerach wraca w nowym filmie, którego realizacja zajęła prawie 2 lata. Wspierany przez markę Red Bull MacAskill tym razem prezentuje swoje wyczyny rowerowe we wnętrzu byłego muzeum w Glasgow, które przerobiono na dziecięcy pokój rowerzysty. Zobaczcie, jakie popisowe numery MacAskill wykonuje w tej nietypowej dla niego scenografii!

http://imaginate.redbull.com/

13. Kolejna promocja, która w tym tygodniu podbiła Internet, to filmik zapowiadający Shark Week  w stacji Discovery Channel. Dość zabawny (na swój sposób) spot przedstawia uratowaną foczkę, która ma zostać wypuszczona do oceanu… Jednak jak się okazuje to nie najlepsze miejsce dla niej:

14. I na zakończenie jak zawsze najlepsza reklama tygodnia. Tytuł ten powędruje tym razem do „szczerej” kampanii promocyjnej, którą opisałam na blogu:

http://pr-owiec.pl/nieprzereklamowana-szczerosc/

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba