22 PR-asówka

Co dziś Wam zaserwuję? Oczywiście kolejną PR-asówkę! Będzie kilka najważniejszych badań, wieści i kampanii promocyjnych oraz nowinek na temat Facebooka i Cannes Lions. A na dokładkę, coś z branży public relations. Zapraszam.

22 PR-asówka

Muszę przyznać, że moja PR-asówka odczuwa okres wakacyjny. Poprzedni tydzień nie cechował się wybitnie ciekawymi kampaniami… Bez względu na to PR-asówka jest i zawsze ją znajdziecie na blogu, bo przecież są jeszcze zagraniczne kampanie. Zaczynajmy!

1. Najważniejsze wydarzenie poprzedniego tygodnia? To oczywiście – Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2013. Jakie agencje zostały nagradzane za swoje kampanie promocyjne? Kilka przykładów znajdziecie na moim blogu:

http://pr-owiec.pl/cannes-lions-2013/

A tu dodatkowe informacje:

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cannes-lions-grand-prix-dla-dove-i-dumb-ways-to-die-lwy-dla-180heartbeats-i-y-r-warsaw

2. Kolejną najważniejszą informacją są nowinki od Facebooka. Na czwartkowej konferencji Facebook ogłosił wprowadzenie na Instagramie funkcji wideo. Nie da się ukryć, że ten ruch ze strony Facebooka to  kolejny etap w rywalizacji z Twitterem.

http://socialpress.pl/2013/06/facebook-odkryl-karty-wprowadza-funkcje-wideo-na-instagramie/#

3. W ostatnim roku Facebook współpracował blisko ze swoimi reklamodawcami, aby uzyskać ich opinie na temat proponowanych przez portal produktów reklamowych. Wspólnie z reklamodawcami, podjął działania zmierzające do usprawnienia formatów reklamowych na Facebooku. Co się zmieni? Przeczytajcie:

http://media2.pl/reklama-pr/103742-Usprawnienie-formatow-reklamowych-na-Facebooku.html

4. Partner of Promotion po raz kolejny znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu The Book of List 2013 wśród wszystkich agencji PR w Polsce. Agencja utrzymuje pozycję lidera od 2009 roku.

http://www.partnersi.com.pl/pl/biuro-prasowe.php?id=2890

5. Hashtagi na Facebooku są wciąż jeszcze nowością, ale pojawiły się już pierwsze kampanie wykorzystujące nową funkcję. Jedną z nich są działania marki Red Bull prowadzone w Polsce przez agencję Sensis. Wybrane inspirujące i motywujące do działania treści publikowane przez markę na Facebooku są już od kilku miesięcy oznaczane tagiem #dodaciskrzydel.

dodaciskrzydel

http://nowymarketing.pl/a/1755,hashtagi-w-promocji-red-bulla-na-facebooku

6. Jak zachowują się kobiety w sieci, czego szukają, z jakich urządzeń najczęściej korzystają? Odpowiedzi na te pytania przynosi badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster. Okazuje się, że internautki, które mają kilka rodzajów urządzeń, od rana do popołudnia korzystają głównie ze smartfonów, a dopiero wieczorem zmieniają je na komputer stacjonarny lub laptop.

http://www.brief.pl/artykul,544,kobieca_strona_sieci.html

7. Samsung prezentuje wyniki badania pokazujące, że 64% badanych Polaków udostępnia zrobione zdjęcia w Sieci w ciągu tygodnia od ich wykonania. 10% respondentów robi to w ciągu minuty. Co trzeci przyznaje, że motywacją do fotografowania jest chęć pokazania zdjęć w Internecie.

http://marketing-news.pl/message.php?art=38919

8. Grupa K2 wesprze kampanię prowadzoną przez Ministerstwo Środowiska. Tym razem działania prowadzone przez K2 Media i K2 Search wspomogą promocję strony Naszesmieci.pl. Serwis stworzony przez Ministerstwo Środowiska promuje ideę segregacji śmieci i informuje użytkowników internetu na temat zmian, które wejdą w życie 1 lipca br.

http://media2.pl/reklama-pr/103698-Ministerstwo-srodowiska-z-kampania-promujaca-idee-segregacji-smieci.html

9. Widzieliście przeuroczy spot sieci hoteli Ibis pt. „ibis Snuggling Bunnies”? Jeśli nie, to polecam.

10. Serwis Booklikes.pl założony przez Joannę Grzelak – Piaskowską i Dawida Piaskowskiego, dołączył do grona 12 najlepszych startupów w Europie w ramach inicjatywy Microsoft BizSpark European Summit 2013.

http://www.brief.pl/artykul,534,polski_startup_posrod_najlepszych_w_europie.html

11. Dzień Przytulania z Hoop Colą w Polsce. W całej Polsce zostaną zorganizowane akcje krzewiące ideę przytulania się. W jakich miastach? Sprawdźcie:

http://media2.pl/reklama-pr/103725-Dzien-Przytulania-z-Hoop-Cola-w-Polsce.-W-jakich-miastach.html

12. Największym zaufaniem Europejczyków cieszą się marki: Nivea, Visa, Canon, Nokia, Hewlett-Packard, Ariel i Kellogg’s. Natomiast Polacy najbardziej ufają PKO BP, PZU, PKN Orlen i Itace – takie wnioski płyną z badania European Trusted Brands.

http://www.brief.pl/artykul,514,nivea_najbardziej_ceniona_marka_w_europie.html

13. Blacklama wygrywa Amnesty International:

1754_l

http://nowymarketing.pl/a/1754,blacklama-wygrywa-amnesty-international

14. Dziś nie mogę zapomnieć oczywiście o Dniu Ojca. Z tej okazji przedstawiam reklamę na temat pojedynku Luke’a Skywalkera i Lorda Vadera. Spot pt. „LEGO® Star Wars™: Happy Father’s Day!” zgromadził już ponad 400 tys. wyświetleń na YouTube.

15. I na zakończenie jak zawsze najlepsza reklama tygodnia.

Znacie Johna McAfee? To 67-letni milioner, który swoją fortunę zawdzięcza programowi antywirusowemu McAfee Antivirus. W 1997 roku John McAfee sprzedał swoje udziały w firmie McAfee Associates i poświęcił się innym pasjom – mimo to do dziś jest kojarzony ze słynnym antywirusem i dostaje w związku z nim wiele niewygodnych pytań. W spocie poniżej w zabawny sposób zdradza, jak odinstalować program antywirusowy McAfee:

To by było na tyle. Życzę udanego Dnia Ojca oraz pomysłowego kolejnego tygodnia 🙂

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba