21 PR-asówka

Czas na PR-asówkę! Będzie o akcji „Agencji mocno pomocni”, trochę o Facebooku, najnowszej niestandardowej promocji firmy Adobe oraz dużo nowinek ze świata public relations. Zapraszam!

21 PR-asówka

Zbierając informację na kolejną PR-asówkę staram się wybierać najciekawsze informacje i najlepsze kampanie promocyjne. Mam nadzieję, że kolejne podsumowanie przypadnie Wam do gustu. Zaczynamy!

1. Dokładnie 12 czerwca, w Teatrze Syrena, wręczono PRotony, doroczne nagrody branży PR. Ponad dwustuosobowe jury wybierało z ponad 150 zgłoszeń. Poznajcie zwycięzców:

http://www.protony.pl/PRotony/info?itemId=125042

2. Najlepsza Polska kampania tygodnia? To zdecydowanie kampania PZU. „Agenci mocno pomocni” w ciągu dwóch tygodni stała się jednym z hitów w polskim Internecie. Od uruchomienia strony www mocnopomocni.pl agent PZU zgadł już ponad 1,4 mln postaci, zadając internautom ponad 50 mln pytań.

http://nowymarketing.pl/a/1719,juz-ponad-1-4-mln-postaci-zgadl-agent-w-kampanii-pzu

3. Ale to nie koniec, agencja K2 przygotowała nową kampanię dla produktu OFE. Działania skierowane są do osób  pomiędzy 18 a 25 rokiem życia. Na stronie http://kiedytobylo.pzu.pl osadzony został 10-pytaniowy quiz, a użytkownik ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie „Kiedy to było?”.

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/internet,kiedy-to-bylo-k2-dla-pzu,44325,2,1,1.html

4. Do 60. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes 33 polskie firmy przesłały łącznie 144 zgłoszeń. Największe szanse na trafienie na listy projektów walczących o canneńskie Lwy mają: Wytwórnia Rak’n’Roll Records, Heineken Fan’s Line-up, McDonald’s Chalkboard Menu i Godne dzieciństwo.

A tu przegląd zgłoszeń z Polski: http://nowymarketing.pl/a/1687,cannes-lions-2013-przeglad-zgloszen-z-polski

5. 12 czerwca Facebook poinformował, że wprowadza obsługę hashtagów. Co to oznacza w praktyce? Przeczytajcie:

http://www.spidersweb.pl/2013/06/a-tak-dzialaja-hashtagi-na-facebooku.html

6. Da Grasso rozpoczyna rebranding. Polegać on będzie na modyfikacji wystroju lokali oraz stworzeniu jednolitej komunikacji marketingowej zgodnie z hasłem „Dobrzy przyjaciele, dobra zabawa, pyszna pizza”.

Da Grasso rebranding

http://marketing-news.pl/message.php?art=38858

7. Ciszewski MSL Financial Communications i BNP Paribas Bank Polska otrzymali nagrodę Employer Branding Excellence Awards. Nagrodzona została wspólna kampania – „Festiwal Wartości”.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=125048

8. Za co cenimy marki? Marki cenimy przede wszystkim za jakość produktów i usług, wiarygodność, a także zrozumienie potrzeb klienta – tak wynika z 13. edycji badania European Trusted Brands. Na poziom naszego zaufania wpływ ma także osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą marki.

http://nowymarketing.pl/a/1716,za-co-cenimy-marki-wyniki-badania-european-trusted-brands-2013

9. Miesiąc temu mBank przypomniał zapomnianego polskiego wynalazcę buttonów internetowych pana Stefana. Obecnie ma on już nową pasję i odkrywa przed nami swój genialny pomysł na tańsze zakupy!

W sieci pojawił się też trzeci filmik z serii, w którym pan Stefan wpada na pomysł nagrania nieco spóźnionego “Harlem Shake’a“:

10. AdKontekst prezentuje czwarta odsłonę badania rynku reklamy kontekstowej w Polsce. Blisko 98% badanych deklaruje, że w ramach obsługiwanych kampanii przewiduje budżet na tę formę reklamy. Najczęściej wybieranym formatem jest grafika statyczna.

http://marketing-news.pl/message.php?art=38851

11. Zakończyły się eliminacje do VIII edycji konkursu Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow. Spośród 72 prac jury wybierze 9 projektów, które otrzymają statuetki oraz wręczy 37 wyróżnień. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 27 czerwca podczas gali w Multikinie Złote Tarasy.

http://www.goldenarrow.pl/o-konkursie.html

12. 10 czerwca w You & Me Bar w Warszawie odbyło się wręczenie nagród XXII edycji Idea Awards. Najlepsze reklamy zostały wyłonione przez jury w czterech kategoriach: Medycyna, Moda i uroda, Motoryzacja oraz Produkty i usługi.

http://www.ideaawards.pl/gala.html

13. Wystartowała nowa kampania smartfonów Nokia Lumia 520 z udziałem Arkadiusza Jakubika. Dość fajny pomysł pokazania produktu:

http://nowymarketing.pl/a/1696,nokia-lumia-taka-jak-ty

14. A o akcji Answer.com słyszeliście? Sklep ANSWEAR.com uważnie śledzi nowości w modzie, podpatruje trendsetterów, liderów opinii i stara się szybko reagować na pojawiające się trendy. Nowa moda wśród polityków na wymienianie się zegarkami zainspirowała zespół ANSWEAR.com do wprowadzenia nowej usługi: Wypożyczalni Zegarków:

http://nowymarketing.pl/a/1715,wypozycz-zegarek-jak-minister-nowa-akcja-answear-com

15. Polski oddział Sony Europe nawiązał stałą współpracę z agencją PR, którą wybrał w drodze przetargu. W ramach umowy, za obsługę biura prasowego oraz doradztwo w zakresie komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, odpowiada Grayling Poland.

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing-public-relations,grayling-dla-sony,44328,2,1,1.html

16. Coca-Cola ponownie zaskakuje swoich konsumentów. Dzięki interaktywnym, mobilnym outdoorom, które właśnie wyruszyły w podróż po Polsce, każdy fan Coca-Coli będzie mógł zobaczyć swoje imię wyświetlone na ogromnym ekranie.

0f6d1342633dd59151954c3b13adbb59

http://media2.pl/reklama-pr/103436-Interaktywny-outdoor-Coca-Coli-ruszyl-w-Polske.html

17. DomiCopter, czyli innowacja w dostarczaniu pizzy od Domino’s Pizza:

18. Co pojawiło się w poprzednim tygodniu na moim blogu? Był wpis o dwóch kampaniach promocyjnych, które przygotowały dwie najlepsze agencje reklamowe na świecie, dla dwóch najbardziej rozpoznawalnych marek. Dosłownie podwójna przyjemność!

http://pr-owiec.pl/o-dwoch-takich-co-zrealizowali-dobre-kampanie/

19. I na zakończenie mam dla Was coś naprawdę ekstra! Firma Adobe promuje swój flagowy produkt – program do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej Adobe Photoshop – w ramach eventu o nazwie Adobe Creative Day w Sztokholmie, na przystanku autobusowym postanowiono pokazać magię Photoshopa kilku niczego się niespodziewającym przechodniom. Zobaczcie sami jak zareagowali na swój “zretuszowany” wizerunek:

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba