20 PR-asówka

Dziś w 20 PR-asówce krótko, zwięźle i na temat 20 newsów. Co działo się w świecie public relations oraz jakie nowe, niestandardowe akcje promocyjne przygotowali nam kreatywni? Zapraszam.

PR-asówka20

Dziś PR-asówka trochę późno przygotowałam, ponieważ muszę się przyznać, że wczoraj odbyła się u mnie dość huczna parapetówa. Wszyscy, którzy wczoraj się bawili z pewnością doskonale mnie rozumieją i wiedzą jak ciężko jest wziąć się do roboty w niedzielę, zwłaszcza jeśli w skrzynce pocztowej znajduje się ponad 90 wiadomości do przeczytania…

Ale co było, to było PR-asówka sama się nie zrobi. Zaczynajmy!

1. Słyszeliście, że startuje największa kampania reklamowa w polskiej blogosferze? Kto ją organizuje? Firma Orange. Cel? Pięciu blogerów w pięciu europejskich miastach będzie nagłaśniało nową taryfę roamingową.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14063489,Startuje_najwieksza_kampania_reklamowa_w_polskiej.html

2. Mieliśmy 12 nominacji, ale tylko 2 polskie projekty zasłużyły na złoto w konkursie SABRE EMEA Awards na najlepszą kampanię. Na podium stanęły Headlines Porter Noveli i Partner of Promotion.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=124879

3. Nie ma świętych krów – pod takim hasłem rusza kampania wizerunkowa tygodnika „Wprost”. W kampanii wykorzystano koncept kreatywny oparty na deklaracji redaktora naczelnego, Sylwestra Latkowskiego. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi czytelników na zmiany, jakie przeszedł tygodnik w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Autorem konceptu kreatywnego i scenariuszy spotów jest Michał Nowosielski, dyrektor kreatywny agencji BBDO, która kampanię przygotowała.

Jeśli mam być szczera to kompletnie ich pomysł mnie nie przekonuje, i ten filmik jak z lat 90… Ale, co ja tam wiem, zobaczcie sami:

http://www.wprost.pl/ar/402972/Nie-ma-swietych-krow-Rusza-kampania-Wprost/

4. 7 czerwca On Board PR Ecco Network oraz Think Kong organizują dzień otwarty dla studentów. To już III edycja takich szkoleń. Tym razem studenci dowiedzą się więcej na temat: działań PR w social mediach, crisis managementu oraz budowania wizerunku marek.

http://www.onboard.pl/pl/aktualnosci/173,iii_edycja_szkolen_dla_studentow_w_on_board_pr_ecco_network_i_think_kong.html

5. Marka Haribo rozstrzygnęła przetarg na działania PR. Przetarg wygrała agencja Brand Support. Będzie prowadziła działania public relations wszystkich produktów należących do portfolio marek Haribo i Maoam.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38777

6. Pod hasłem „Wchodzisz w to?” wystartowała pierwsza wizerunkowa kampania dedykowana wariantom smakowym Wyborowa Smaki Świata. Jej celem jest odświeżenie komunikacji marki, a także wyróżnienie produktu na półce.

http://media2.pl/reklama-pr/103141-Wchodzisz-w-to-nowa-kampania-marki-Wyborowa.html

7. Najbardziej aktualne badanie, nadzwyczaj frapujące pytania i… niezwykle szokujące odpowiedzi. Takie są efekty akcji „Co gryzie polskiego marketera”, przeprowadzonej przez agencję marketingu interaktywnego GoldenSubmarine i TNS Polska.

http://nowymarketing.pl/a/1677,co-gryzie-polskiego-marketera-goldensubmarine-i-tns-polska-rozgryzaja-kwestie-mobilnosci-infografika

8. Projekt koncepcyjny PZU Drive, autorstwa agencji K2, został wyróżniony nominacją w kategorii Innovation Lions w konkursie Cannes Lions 2013.

http://www.k2.pl/#!/pl/dla-prasy/aktualnosci/projekt-k2-na-shortliscie-cannes-lions/

9. VML, wiodąca globalna agencja digital i część sieci Y&R, weszła w posiadanie mniejszościowego pakietu udziałów w Grupie Heureka, jednej z najbardziej uznanych agencji interaktywnych w Polsce. Przejęcie udziałów w polskiej spółce jest największą jak dotąd inwestycją VML.

http://nowymarketing.pl/a/1653,vml-nabywa-udzialy-w-grupie-heureka

10. Blisko pół miliona wypadków rocznie spowodowanych jest przez kobiety, które malują się za kierownicą. Marka Mini postanowiła wykorzystać ten fakt w nowej niestandardowej akcji promocyjnej:

11. Kampania FRUGO „Owoc kultury” zalewa świat online. „Kulturyzator” FRUGO wymazuje językowe „kwiatki”, dzięki czemu internauci mają sposobność przekonać się na jak wiele sposobów można wyrazić co w duszy gra. Odważny i fajny pomysł!

http://nowymarketing.pl/a/1651,smialo-ekscelencjo-frugo-ukulturalnia-internet

12. W połowie maja w Nowym Yorku nastąpiło wręczenie nagród w 54. edycji międzynarodowego festiwalu reklamy Clio Awards. Wśród laureatów po raz pierwszy znalazła się także Polska. Dwie złote statuetki za projekt Rak’n’Roll Records odebrała agencja 180heartbeats + Jung v. Matt.

http://nowymarketing.pl/a/1649,clio-awards-2013-lista-nagrodzonych

13. Sotrender opublikował najnowsze, majowe wydanie cyklicznego raportu Fanpage Trends, w którym przedstawione zostały szczegółowe statystyki stron z 39 kategorii, skomentowane przez ekspertów z 33 branż.

http://www.sotrender.pl/fanpage-trends

14. Międzynarodowy Festiwal Reklamy w Cannes zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji Google przedstawia globalny ranking 10 najbardziej popularnych i angażujących reklam w serwisie YouTube, które od czasu ostatniej edycji festiwalu zdobyły serca internautów Tworząc listę obrano podejście ilościowe, uwzględniające liczbę globalnych odsłon oraz stosunek wyświetleń płatnych do wyświetleń organicznych.

http://nowymarketing.pl/a/1642,ranking-od-cannes-do-cannes-lista-najbardziej-popularnych-reklam-na-youtube-za-ostatni-rok

15. Inteligentne miasto + inteligenta reklama = promocja w wykonaniu IBM. Dobry pomysł, żeby reklamy spełniały dodatkowe funkcje. I może dzięki takiemu podejściu przestrzenie miejskie oraz billboardy nie będą już tak nudne. Ja jestem za!

947331_465895573498802_663125891_n

A tu filmik promocyjny:

IBM & Ogilvy France Create Ads With A New Purpose in its latest „People For Smarter Cities” from Ogilvy Paris on Vimeo.

16. W tym tygodniu ruszyła również nowa kampania promocyjna piwa Żubr (Kompania Piwowarska), pod hasłem „Wywarzony z natury”. Głównym bohaterem spotu jest jak zawsze żubr. Za koncepcję kreatywną i realizację spotu odpowiada agencja Paralotna.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zubr-reklamowany-jako-wywarzony-z-natury-wideo#

17. Firma Canon Europe rozpoczyna zintegrowaną kampanię, której motywem przewodnim jest hasło „Czas na Twój kolejny krok”. Jest to pierwsza akcja organizowana przez firmę, która obejmie wszystkie kategorie produktów konsumenckich i profesjonalnych.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38743

18. mBank z nową identyfikacją wizualną. Marka nie tylko zbudowała nowy serwis transakcyjny, ale zmieniła także wizerunek. Jeszcze w tym roku nowe logo zastąpi pozostałe marki w Grupie BRE.

info_mbank_norm

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=124885

19. Czy zwyczajna reklama płatków zbożowych Cheerios pokazująca sympatyczną amerykańską rodzinę miałaby szansę stać się wirusem w sieci?  Pewnie nie, co więc takiego niezwykłego pojawiło się w nowym spocie Cheerios, że  wszyscy w USA o nim mówią? Otóż marka odważyła się pokazać mieszane rasowo małżeństwo. Jeśli myśleliście, że pokazanie takiej rodziny w XXI wieku w reklamie nie powinno wzbudzać żadnych emocji, to byliście w błędzie…

20. I najlepsza niestandardowa akcja promocyjna poprzedniego tygodnia. Jest dość przerażająca, ale zwraca uwagę na bardzo istotny problem: a mianowicie na prowadzenie pojazdu po spożyciu alkoholu.

Paskudna niespodzianka w toalecie męskiej może spowodować zawał serca, nie wiem do końca czy jej odbiorcy byli świadomi przekazu reklamy. Kampanię przygotowała agencja Leo Burnett z Londynu.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba