2 PR-asówka

Co ciekawego działo się w poprzednim tygodniu w świecie public relations? Jakie kampanie promocyjne warte są przypomnienia? Zapraszam na drugą PR-asówkę.

PR-asówka2

1. Poprzedni tydzień zdominowała jedna wiadomość: Kuba Wojewódzki skasował swój profil na Facebooku z ponad milionem fanów. Dlaczego? O tym możemy przeczytać na portalu gazeta.pl, dla którego Wojewódzki udzielił wywiadu.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,13314802,Kuba_Wojewodzki_usunal_profil_z_ponad_milionem_fanow.html

2. O całym zajściu napisałam trochę na poważnie i jeszcze mniej na blogu.

Aha, Kuba Wojewódzki w Esce Rock oznajmił, że nadal nie ma profilu na Facebooku.

http://pr-owiec.pl/ku-pamieci-niedostepnego-kuby-wojewodzkiego/

3. 29 stycznia ogłoszono plebiscyt na Złoty Bankier 2012, w którym to po raz pierwszy można zagłosować na najlepszy spot reklamowy banku. O miano najlepszej reklamy walczy 11 spotów emitowanych w 2012 roku. Jest to kategoria dodatkowa, w której werdykt – podobnie jak w przypadku wyboru najbardziej innowacyjnego produktu 2012 oraz Osobowości Roku – spoczywa w rękach Kapituły plebiscytu. W skład, której wchodzi 16. przedstawicieli ze świata mediów, marketingu, blogerzy (w tym Natalia Hatalska), dziennikarze ekonomiczni, analitycy finansowi oraz organizatorzy plebiscytu – PayU oraz Bankier.pl. Głosowanie kończy się już dziś.

http://www.brief.pl/rynek-i-ludzie/ciekawostki/art919,najlepsza-reklama-banku-2012-kto-zwyciezy.html

Coś czuję, że wygra Chuck Norris, który brawurowo wkraczał do oddziału BZ WBK po „sianko” na święta.

Jak dla mnie najgorszą kampanią promocyjną banku jest ta zorganizowana dla Eurobanku, w której to wziął udział Piotr Adamczyk. Już dawno nie widziałam tak irytującej reklamy…

4. We wtorek doszły mnie słuchy o powstaniu nowej agencji PR, którą z pewnością nieźle namiesza na rynku. Agencja nazywa się – Pitera Communications i będzie świadczyć usługi z zakresu budowania wizerunku i zarządzania reputacją. Założyła ją Ewa Pitera.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=120885

5. W środę znana marka Durex zaprezentowała dość interesującą promocję oraz spot pt. „Durex – SOS Condoms”. Aktualnie firma testuje w Dubaju nową aplikację o nazwie SOS Condoms, która może okazać się prawdziwym hitem wśród panów. Jej przekaz jest prosty: nie ważne gdzie jesteś – wystarczy umożliwić aplikacji zlokalizowanie swojego położenia, a już za kilka chwil ktoś w dyskretny sposób dostarczy nam wymarzoną gumkę…

Promocja ta zdecydowanie zasłużyła na miano: kampanii tygodnia!

6. W tym tygodniu poznaliśmy również raport odnośnie „TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013”, który przygotowała Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Liderem w zakresie działalności promocyjnej ponownie zostało Miasto Poznań. Kolejne miejsca w rankingu zajęły m.in. Wrocław i Kraków.

Za jakie działania promocyjne nagrodzono Poznań? Przede wszystkim za: kolejną edycję konkursu „Poznań przyciąga najlepszych”, który promuje akademicki potencjał Poznania, za promocyjną akcję „Poznań za pół ceny” oraz za kampanie: „Allerogal” i „Szczęśliwe Marki pod szczęśliwą gwiazdką”. Bez wątpienia to także rezultat podejmowanych działań w kontekście UEFA EURO 2012™ (kampanie promocyjne: „Come and Enjoy UEFA EURO 2012 in Poznan” oraz „Come and Join UEFA EURO 2012 in Poznan”), a także po zakończeniu mistrzostw.

Poniżej cały raport:

http://bestplaceinstitute.org/RAPORT2013.pdf

7. W piątek otrzymałam informację od zespołu Sotrender na temat ich kolejnego podsumowania roku na polskim Facebooku. Ciekawe dane i wnioski, z którymi warto się zapoznać!

Więcej na ten temat możemy przeczytać na blogu firmowym Sotrendera:

http://blog.sotrender.com/pl/2013/02/tresci-na-polskim-facebooku-w-2012-roku-sotrender-podsumowuje-czesc-3/

A tu cała infografika: http://blog.sotrender.com/wp-content/uploads/2013/02/infografika_full.jpg

8. 1 stycznia ruszyły też dwie nowe kampanie promocyjne. Pierwszą zorganizowała UPC Polska. Twarzą marki nadal pozostaje Katarzyna Pakosińska.

http://media2.pl/reklama-pr/100118-Katarzyna-Pakosinska-w-nowej-kampanii-UPC-wideo.html

I druga stworzona dla sieci sklepów Biedronka, która opiera się na haśle: „My Polacy tak mamy!”. Kampania odwołuje się do cech, które najczęściej przypisujemy sobie jako Polacy.

http://media2.pl/reklama-pr/100106-My-Polacy-tak-mamy-rusza-nowa-kampania-Biedronki-wideo.html

9. Piątkowy dzień obfitował w wiadomości. Tego dnia ukazał się program Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Tematyka trzeciego Kongresu skoncentrowana jest na trendach i innowacjach w komunikacji. Przygotowany jest w nowej, ciekawszej, formule. Ponadto po raz pierwszy, w ramach warsztatów uczestnicy będą mieli możliwość zmierzenia się z praktycznymi aspektami wykorzystania narzędzi public relations.

Więcej na ten temat:

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing-eventowy,znamy-juz-program-kongresu-profesjonalistow-public-relations,40158,4,1,1.html

10. I na zakończenie Kaley Cuoco w kampanii promocyjnej Toyoty. Najpierw w sieci pojawił się teaser pt. „I Wish”, w którym to Cuoco spełnia marzenia napotkanych przechodniów. Następnie Toyota udostępniła 60-sekundowy spot pt. „Toyota RAV4 2013 Big Game Commercial “Wish Granted” Starring Kaley Cuoco”, który został wyemitowany w stacji CBS podczas meczu Super Bowl.

pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba