18 PR-asówka

I kolejny tydzień już za nami. Był Mark Zuckerberg, była Beyonce i Liga Mistrzów. Ale oprócz tych niewątpliwie ciekawych wydarzeń, pojawiło się wiele PR-owych wątków i zacnych kampanii promocyjnych. Zapraszam na kolejną PR-asówkę.

18 PR-asówka

Tygodnie bezwzględnie uciekają, a wydawałoby się, że wczoraj pisałam dla Was 17 PR-asówkę… Co ciekawego tym razem się wydarzyło? Dziś zdecydowanie więcej zgromadziłam informacji ze świata public relations, raportów i nieco mniej kampanii promocyjnych, ale za to będą same najlepsze i najciekawsze! Zapraszam na 22 newsów.

1. PR-asówkę zaczynam od informacji na temat: jak bardzo obnażamy się na Facebooku? To prawda, że coraz więcej informacji osobistych na temat naszego życia prywatnego zdradzamy w mediach społecznościowych. Co lubią Polacy i jak wygląda ich życie? Zajrzyjcie do raportu:

http://nowymarketing.pl/a/1534,jak-bardzo-obnazamy-sie-na-facebooku

2. A jeśli mowa o Facebooku, to nie sposób nie wspomnieć o środowej wizycie Marka Zuckerberga w Polsce. Z założycielem i prezesem serwisu społecznościowego Facebook rozmawiał minister Michał Boni. Spotkanie odbyło się w siedzibie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w Warszawie. Zuckerberg stwierdził, że Polska jest dla jego firmy najważniejszym krajem w tej części Europy, a wśród programistów rekrutowanych przez Facebooka Polacy są drugą największą grupą – po Indiach i przed Chinami.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=124660

3. Jaka firma posiada najpotężniejszą markę na świecie? Według rankingu BrandZ Top 100 pierwsze miejsce zajmuje Apple. Co więcej, Facebook, IBM i Microsoft w porównaniu do zeszłego roku odnotowały spadek wartości marki, w przypadku Apple był to 1 proc, a Google – 5 proc.

Bardzo ciekawe badanie, zobaczcie całą infografikę: http://bit.ly/RankingBrandZ

http://www.wpp.com/wpp/marketing/brandz/

4. Rozpoczęła się XI edycja Złotych Spinaczy. Związek Firm Public Relations, po raz jedenasty zaprasza do udziału w konkursie Złote Spinacze wyłaniającego najlepsze kampanie public relations w Polsce.

https://www.zlotespinacze.pl/2013,aktualnosci,0.html

5. Lasy Państwowe wielkim wygranym tegorocznego polskiego konkursu content marketingu Szpalty Roku 2013! Podczas Gali, w warszawskim Teatrze Capitol, nagrodzono najlepsze prace prezentujące profesjonalizm komunikacji content marketingu w Polsce. Bezwzględnie ten wieczór należał do Lasów Państwowych, które odebrały aż cztery takie nagrody.

To się nazywa „święto lasu” 🙂

http://www.szpaltyroku.pl/

6. Słyszeliście o nowej kampanii Coca-Coli? Kampania: „Open Happiness” ma za zadanie pomóc w rozwiązaniu konfliktu pomiędzy Indiami i Pakistanem. Agencja Leo Burnett wpadła na pomysł ustawienia dwóch automatów z napojami w obu krajach. Poprzez wideo uczestnicy zabawy muszą dojść do porozumienia i integracji, aby otrzymać darmową Coca-Colę.

Zobaczcie sami:

7. A jeśli mowa o Coca-Coli, to muszę Wam pokazać plakat, który początkowo przypomina standardową reklamę Coca-Coli jednak, gdy przyjrzymy mu się bliżej dostrzeżemy, że coś jest nie tak… W rzeczywistości butelka jest stworzona ze słów, które wypowiedział Banksy – artysta, graficiarz. Plakat oznacza sprzeciw wobec reklam w przestrzeni publicznej.

coca-cola

8. Groupon rozstrzygnął przetarg na działania PR. Przygotowaniem i realizacją projektów i kampanii PR dla marki Groupon w Polsce zajmie się On Board PR Ecco Network. Działania w Internecie, w tym w social media, poprowadzi agencja Think Kong.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38593

9. Pod hasłem „Pielęgnuj bliskość z NIVEA” ruszyła kampania promocyjno-wizerunkowa NIVEA Polska, lidera polskiego rynku kosmetycznego. Od połowy maja do lipca 2013 r. marka będzie angażować konsumentów w szereg lokalnych i ogólnopolskich akcji.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38591

10. „Kryształy PR-u” również zostały rozdane. Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw Jednostek Samorządów Terytorialnych i organów Administracji Państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań. To już druga edycja konkursu. W kategorii Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych nagrodę otrzymała: Gmina Miejska – Urząd Miasta Krakowa.

http://prwsamorzadzie.pl/index.php?page=konkurs

11. Portal, który dostarcza mi wiele inspiracji w tym tygodniu obchodził swoje pierwsze urodziny.

1529_600_0_1_4d113fc8a4__nm-infografika-1urodziny

http://nowymarketing.pl/a/1529,pierwsze-urodziny-nowegomarketingu

12. Agencja Thinkmedia postanowiła przygotować raport na podstawie danych z naszego kraju, który pokaże jego aktualny obraz,  kondycję i potencjał ma w sobie Twitter.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacy-sa-polscy-uzytkownicy-twittera-raport

13. I kolejna ciekawa kampania tego tygodnia – tym razem na rzecz ochrony naczelnych.

Według agencji Ogilvy & Mather organizacje na rzecz zwierząt faworyzują zwierzęta, które wszyscy lubimy. Zapominając przy tym, że są inne, również zagrożone. Dla organizacji APES, która zajmuje się ochroną naczelnych, agencja stworzyła spot, w którym niezbyt urokliwy goryl maluje się na biało by przypominać pandę, która jest tak uwielbiana przez wielu, ale także symbolizuje dobrze nam znaną organizację.

14. W Polsce natomiast pojawiła się ciekawa, niestandardowa kampania promocyjna Lasów Państwowych. A mianowicie poznańskie przystanki zamieniły się w leśne zakątki w ramach akcji „Las. Przystanek od codzienności”. Od 16 maja mieszkańcy stolicy Wielkopolski mogą czekać na autobus w otoczeniu leśnych roślin. Kampania ma zachęcić poznaniaków do odkrywania uroków lokalnych lasów.

eyJ4MSI6MCwieDIiOjY0MCwieTEiOjU1LCJ5MiI6NDE3LCJ3Ijo2NDAsImgiOjM2Mn0=

Za koncepcję, realizację oraz zakup mediów odpowiada agencja dobocom.

http://nowymarketing.pl/a/1530,poznanskie-przystanki-zapraszaja-do-lasu

15. Ruszyła 14. edycja międzynarodowego Konkursu Efektywności Komunikacji Marketingowej Effie Awards w Polsce. Effie nagradza i wyróżnia najbardziej skuteczne prace branży komunikacji marketingowej.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38555

16. Tą informacją warto się pochwalić – Renault wybrało polską agencję do obsługi krajów bałtyckich. Od maja 2013 roku za kompleksową obsługę marek Renault i Dacia na Litwie, Łotwie i w Estonii odpowiada agencja Partner of Promotion.

http://www.partnersi.com.pl/pl/biuro-prasowe.php?id=2874

17. Chcecie wiedzieć jak Piotr Żyła poradził sobie w kampanii promocyjnej? Przeczytajcie podsumowanie kampanii z jego udziałem dla marki Beskidzkie.

http://nowymarketing.pl/a/1557,podsumowanie-kampanii-z-udzialem-piotra-zyly-dla-marki-beskidzkie

18. Aby pokazać szkodliwe działanie kokainy dla narkomana, Brazylijska agencja reklamowa Talent stworzyła „żywy” plakat reklamowy, w którym zagnieździły się robaki.

Dość mocne i lekko odrażające. Ale chyba we współczesnym świecie trzeba szokować ->

19. Polecam również najnowszą kampanię promocyjną Nike, w której Roger Federer zabija z zimną krwią przy użyciu swojego buta Nike…

Zabawna promocja, którą przygotowała agencja Wieden + Kennedy.

20. Na blogu w tym tygodniu pojawił się wpis na temat nowej, dość odważnej kampanii firmy Microsoft, która uszczypliwie kąsa Apple.

http://pr-owiec.pl/microsoft-gryzie-apple/

21. Najlepszą kampanią poprzedniego tygodnia okazała się akcja przygotowana przez Samsunga, w ramach promocji smartfona – Galaxy S4, który może być kontrolowany wzrokiem.

Kto wytrzyma najdłużej oko w oko z Samsungiem, zostaje jego właścicielem.

22. I na zakończenie mały smaczek. Zwycięzca wczorajszej Ligi Mistrzów – PZU z błyskawiczną reklamą kontekstową, która pojawiła się w czasie przerwy reklamowej, przed wręczeniem Pucharu Europy. Dobrze, że udało mi się zrobić zdjęcie 🙂

Zdj_cie0438

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba