17 PR-asówka

Tym razem nie mogę narzekać na brak newsów. W tym tygodniu pojawiło się kilka naprawdę dobrych kampanii promocyjnych, raportów i newsów ze świata public relations. Oczywiście, wszystkie najciekawsze informacje znalazły swoje miejsce w 17 PR-asówce. Dla mojego bloga był to również szczególny czas. Zapraszam po więcej szczegółów.

17 PR-asówka

Tak to jest, gdy na bieżąco nie uzupełniam PR-asówki… Zanim dziś przejrzałam wszystkie alerty minęło sporo czasu. W pisaniu dla Was PR-asówki, fajne jest nie tylko to, że sama mogę przypomnieć sobie i zobaczyć najlepsze kampanie promocyjne, ale również to, że jest to dla mnie pewien niedzielny rytuał. Jeszcze nie zdarzyło mi się pominąć jakieś PR-asówki, pisanie sprawia mi naprawdę ogromną satysfakcję.

Ale dosyć tych sentymentów. Zaczynajmy!

1. Jak marki związane z branżą technologiczną radzą sobie w mediach społecznościowych? Jak Polska wypada na tle Wielkiej Brytanii, a przede wszystkim, co mamy wspólnego i czym się różnimy od wyspiarzy? Jak wiele z internetowego ruchu w branży IT dzieje się w tzw. Dark Social? Aby znać odpowiedzi na te pytania zerknijcie na raport „Ciemna strona branży IT” przygotowany przez Sotrender w ramach konferencji infoShare.

http://blog.sotrender.com/pl/2013/05/ciemna-strona-branzy-it-raport-sotrender-na-infoshare/

2. W tym tygodniu agencja Edelman Polska zaprezentowała wyniki badań „Dziennikarze lifestyle a PR – owcy”. Z badań wynika, że dziennikarze w co 5 swoim materiale umieszczają informacje zdobyte od PR-owców. Nie lubią kontaktować się z nimi drogą telefoniczną. Najbardziej optymistyczne dla branży jest to, że właśnie PR-owcy są dla dziennikarzy głównym źródłem informacji na temat danej firmy.

http://media.edelman.pl/pr/241701/edelman-polska-prezentuje-wyniki-badania-dziennikarze-lifestyle-a-pr-owcy

3. Jak badania skomentowała branża? Portal PRoto.pl zaprosił kilku PR-owców do analizy raportu. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że zgadzają się z wnioskami, które uzyskała agencja Edelman.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=124510&rob=Dziennikarz_-_PR-owiec:_interakcja_i_relacja

4. Agencja kreatywna H debiutuje na rynku. Jest to pierwsze europejskie biuro paryskiej agencji H, znanej z niestandardowych działań reklamowych, szczególnie w obszarze brand experience. H Warsaw pokieruje doświadczony duet partnerów zarządzających – Jacek Maciejewski i Marcin Koszyk.

http://nowymarketing.pl/a/1513,agencja-kreatywna-h-debiutuje-na-rynku-hot-happy-and-full-of-humour

5. Słyszeliście o akcji kartki na vlogach? To efekt wielkiej akcji pomocy dzieciom z wadami słuchu, do której włączyło się kilkudziesięciu blogerów, vlogerów i twórców internetowego video np. Lekko Stronniczy.

http://www.blog.mediafun.pl/kartki-na-vlogach-czyli-niezly-halas-na-polskim-youtube/

6. Wg. raportu: „Kto powinien obsługiwać marki w serwisach społecznościowych”, wydanego przez Nowy Marketing firma Sotrender wspomaga przy prowadzeniu 5 największych profili marek na polskim Facebooku i aż 28 spośród 50 największych. Świetny wynik, gratuluję!

248267_546414975400505_1166175373_n

http://blog.sotrender.com/pl/2013/05/sotrender-doceniony-przez-najwieksze-polskie-marki/

 7. 8 maja 2013 roku w Atlancie The Coca-Cola Company ogłosiła zobowiązania, których celem jest wspieranie walki z epidemią otyłości poprzez cztery strategiczne działania realizowane we wszystkich 207 krajach, w których firma prowadzi działalność.

Tak, to typowe działanie PR-owe…

http://nowymarketing.pl/a/1489,the-coca-cola-company-bedzie-wspierac-walke-z-otyloscia

8. W piątek wystartowała akcja społeczna „Spoko, ja też!” przygotowana i zrealizowana przez Kampanię Przeciw Homofobii, będąca odpowiedzią na przemoc i dyskryminację, której doświadcza młodzież LGBT. Patronem medialnym kampanii jest MTV Polska.

http://www.mtv.pl/newsy/30365-spoko-ja-tez/special

9. Jak by to było, gdyby Facebooka wprowadzić w nasze codzienne życie? Zobaczcie sami:

10. We wtorek mogliśmy poznać raport kwartalny Grupy Kapitałowej Socializer, z wyników finansowych za I kwartał 2013 roku.

http://socializer.pl/news/notka-47

11. 6 maja ruszyła kolejna odsłona kampanii Hoop Coli w ramach nowej platformy, której superbohaterem jest Wilq. Co więcej, marka wchodzi na rynek z nową propozycją na lato – Hoop Cola z guaraną. W niespotykanym na polskim rynku kształcie butelki z kolcami. Ciekawy design i pomysł na promocję.

http://nowymarketing.pl/a/1485,nowa-hoop-cola-z-guarana-limitowana-edycja-z-wilqiem

12. Rada Etyki PR wydaje kolejną opinię. Tym razem sprawa dotyczyła przetargu Przemysłowego Instytutu Automatyki i Pomiarów na organizację i obsługę (również medialną) imprezy Noc Robotów. Werdykt? Przetarg narusza zasady etyki zawodowej PR.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=124387

13. Oficjalny fanpage marki Old Spice Polska został niespodziewanie przejęty przez nowego bohatera kampanii reklamowej, prezentującego romantyczną wizję męskości – Fabio Lanzoni. Za jego zasługą, profil został zasypany lawiną serduszek oraz białych jednorożców.

http://nowymarketing.pl/a/1502,boski-fabio-przejmuje-fanpage-old-spice

14. Polski rynek performance marketingu nie rozwija się tak dynamicznie jak ten na Zachodzie. Wyniki badania przeprowadzonego przez Harvard Business Review Polska/ICAN Institute na zlecenie iProspect wskazują, że marketerzy potrzebują edukacji, aby korzystać z reklamy efektywnościowej… efektywnie.

http://nowymarketing.pl/a/1493,spozniona-wiosna-performance-marketingu-infografika

15. 12 maja marka Oreo wystartowała z nową kampanią promocyjną „Wonderfilled”, w której zastanawia się, jak ich ciasteczka mogą zmienić Twoje życie?

A tu link do świetnej, kolorowej infografiki: http://bit.ly/13XzWHg

16. Drugą dobrą kampanię przygotowała agencja TBWA RPA. W swojej najnowszej promocji dla długopisów Uniball, przekonuje w żartobliwy sposób do pisania listów własnym charakterem pisma.

Co może powiedzieć o Was czcionka np. Comic Sans? Zobaczcie sami:

 http://www.coloribus.com/adsarchive/tv-commercials/uniball-pens-pappy-is-dead-17130155/

17. I kolejna dobra akcja, tym razem zrealizowana w Polsce. W ramach promocji płyty „Random Access Memories” 17 maja na peronie stacji metra Centrum pojawili się nietypowi pasażerowie – ludzkiej wielkości androidy, czyli sceniczne wcielenie muzyków z zespołu DAFT PUNK. Realizowana przez Grupę Ströer kampania wykorzystująca wizerunki robotów prowadzona jest wyłącznie w Polsce.

eyJ4MSI6MCwieDIiOjEwMjQsInkxIjo5MCwieTIiOjY2OCwidyI6MTAyNCwiaCI6NTc4fQ==

http://nowymarketing.pl/a/1518,unikalna-na-skale-swiatowa-akcja-daft-punk-w-warszawskim-metrze

18. W tym tygodniu poznaliśmy również zwycięzców Aulerów 2013. Aulery to coroczny konkurs, w którym wręczane są wyróżnienia dla firm, które odnotowały wybitne osiągnięcia w środowisku innowacji technologicznych.

http://antyweb.pl/znamy-juz-zwyciezcow-aulerow-2013/

19. Na moim blogu pojawił się oczywiście ciekawy wpis na temat marki Frugo i jej nowej kampanii promocyjnej. Co więcej, był to mój 100 wpis! Jestem niezmiernie dumna z mojego bloga i z tego, co już dokonałam. Zapraszam do czytania:

http://pr-owiec.pl/wlasciciele-marki-moga-sie-zmieniac-frugo-nigdy/

20. Coca-Cola wykorzystuje motyw testów, by wykazać, że niskokaloryczny wariant Coke ZERO ma taki sam smak jak zwykła Coca-Cola. Zobaczcie sami, w jaki sposób przeprowadzono dowód z udziałem hipnotyzera Petera Powersa:

21. Najlepszy spot, to chyba prowokacyjna zbiórka ciuchów Abercrombie & Fitch dla bezdomnych. Nie jestem do tego do końca przekonana, bo naprawdę wiele świetnych kampanii mogliśmy w tym tygodniu zobaczyć. Ale ta kampania zasługuje na szczególną uwagę.

Mike Jeffries, prezes Abercrombie & Fitch, oświadczył kilka lat temu, że w każdej szkole są dzieciaki, które są popularne i “cool” oraz takie, które nie są szczególnie lubiane – grupą docelową A&F są tylko i wyłącznie te dzieciaki, które są popularne, lubiane i dobrze wyglądają! Greg Karber najwyraźniej postanowił wkurzyć pana Jeffries’a i w poniższym filmiku rozdaje ciuchy A&F bezdomnym, którzy z pewnością nie spełniają kryteriów bycia “cool”…

Spot pt. Abercrombie & Fitch Gets a Brand Readjustment #FitchTheHomeless  pojawił się w sieci 13 maja i od tego czasu zdołał zgromadzić około 7 milionów wyświetleń na YouTube.

To by było na tyle. Nie zdążyłam wrzucić wszystkiego, co chciała, ale i tak najciekawsze i najważniejsze informacje zamieściłam w PR-asówce. Jej napisanie zajęło mi 3h! Wiecie jak najłatwiej możecie docenić moją pracę -> klikajcie i udostępniajcie.

Lecę na obiad, a później będę się emocjonować speedwayem.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba