16 PR-asówka

Możecie nie słyszeć o najnowszej kampanii Audi, możecie nie przeczytać najważniejszego raportu, który pojawił się w tym tygodniu, możecie nie wiedzieć, co dzieje się w świecie public relations. Możecie to wszystko mieć gdzieś – możecie, ale nie musicie, bo jest już kolejna PR-asówka!

16 PR-asówka

I znów zachwyciłam się kilkoma dobrymi kampaniami w wykonaniu zagranicznych agencji, ale również nasze, własne agencje pokazały, że znają się na dobrym PR. Zapraszam na 16 PR-asówkę, w której nie zabraknie musowych informacji!

1. Zacznę z grubej rury – w tym tygodniu Coca-Cola rozpoczęła kampanię pt. „Podziel się radością”, w której jedno z logo na puszkach i butelkach napoju zostało zastąpione imionami, pseudonimami i pieszczotliwymi określeniami. Celem kampanii jest umożliwienie konsumentom przekazywania sobie nawzajem pozytywnych emocji, a także ułatwianie relacji międzyludzkich.

Świetna kampania, dziwię się tylko, że tak późno ją zorganizowano. Ja na pewno znajdę puszkę z moim imieniem.

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama-telewizja,podziel-sie-radoscia-nowa-kampania-marki-coca-cola,40849,4,1,1.html

2. Po drugie, jeśli chcecie wiedzieć: kto prowadzi 50 największych polskich fanpage’y? Komu powierzyć obsługę marki w social media? Dlaczego warto tam być i jak mierzyć swą efektywność? Jakie są największe błędy popełniane przez polskich marketerów na Facebooku i NK? Koniecznie musicie poznać najnowszy raport, który przygotował portal Nowy Marketing.

http://nowymarketing.pl/a/1454,kto-powinien-obslugiwac-marki-w-mediach-spolecznosciowych

3. Hiszpańska Fundacja ANAR, która pomaga dzieciom i młodzieży stworzyła genialną reklamę, która pokazuje inne zdjęcia, w zależności od kąta oglądania. Osoba dorosła widzi napis: „Czasami wykorzystywanie dzieci, jest widoczne tylko dla cierpiącego dziecka”. Jednak, gdy reklamie przyjrzy się dziecko zobaczy napis: „Jeśli ktoś Cię rani zadzwoń do nas, a my Ci pomożemy”.

http://www.marketing-news.pl/article.php?art=2402

4. Nie sposób również nie wspomnieć o najbardziej popularnym komentarzu, który pojawił się na Facebooku. Oczywiście chodzi o odpowiedź KFC Polska na komentarz Gabriela – tegorocznego maturzysty. Dla KFC (a raczej dla tych, którzy prowadzą ich profil) należą się brawa, ponieważ marka ta pokazała, że czasem warto mieć dystans i poczucie humoru.

164912_185710348250370_1783050582_n

https://www.facebook.com/kfcpolska?ref=ts&fref=ts

5. Marka Black kontynuuje pomysł na promocję i tworzy kolejną kampanię z udziałem Mike’a Tysona, która wystartuje w połowie maja. Z tej okazji były bokser w przyszłym tygodniu będzie gościł w Polsce i nagra nowy spot.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/black-zapowiada-wizyte-i-nowa-kampanie-z-mikiem-tysonem

6. Firma LG Electronics Polska rozpoczęła pierwszą na świecie kampanię reklamową 84 – calowego telewizora Ultra High Definition. Jeszcze raz napiszę 84 – calowego! Czy to nie przesada? Jeśli możesz wydać na telewizor 89 tys. zł – to pewnie nie…

Kreację międzynarodowego spotu przygotowała koreańska agencja – HS Ad, natomiast adaptację polskiej wersji – agencja Gray Group.

http://media2.pl/reklama-pr/102566-Pierwsza-kampania-reklamowa-telewizora-Ultra-HD-od-LG-wideo.html

7. W tym tygodniu pojawiła się wiadomość na temat uruchomienia przez grupę o2 – agencji Star2, która będzie specjalizować się w komunikacji marketingowej na blogach i vlogach.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rusza-star2-agencja-blogowa-grupy-o2

8. Agencja Partner of Promotion zdobyła srebrną statuetkę Mercury Excellence Awards 2012 w międzynarodowym konkursie, organizowanym przez amerykańską organizację MerComm Inc. Nagrodzony został projekt PKP w kategorii „Komunikacja Kryzysowa”.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=124283

9. Jakby było tego mało agencja Partner of Promotion wygrała również (w kategorii „Public Relations”) eliminacje konkursu Young Creatives. Zwycięskie zespoły będą reprezentować Polskę w Young Lions Competition w Cannes w czerwcu tego roku.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=124222

10. 9 maja na spotkaniu „Czwartki Social Media” pojawił się gość specjalny – Euan Semple – autor książki “Companies don’t tweet, people do” i mówca na wielu międzynarodowych konferencjach.

http://www.brief.pl/artykul,138,euan_semple_na_czwartku_social_media.html

11. Ruszyła kolejna odsłona kampanii Hoop Coli w ramach nowej platformy, której superbohaterem jest Wilq. Po teaserze emitowanym w stacjach telewizyjnych, przyszedł czas na kolejne spoty. Pod hasłem „Nowa Hoop Cola daje supermoce” Wilq w charakterystyczny dla siebie sposób prezentuje „moc ratowania Polski” czy „moc otwierania się na obcych”.

http://media2.pl/reklama-pr/102497-Moc-ratowania-Polski-w-nowej-kampanii-Hoop-Coli-wideo.html

12. Słyszeliście, że twarzą nowej kampanii Avivy została Agnieszka Chylińska? Jako odpowiedzialna matka, słucha głosu rozsądku, ubezpieczając zdrowie i życie swojej rodziny. To takie niepodobne do jej dawnego wizerunku…

http://media2.pl/reklama-pr/102476-Agnieszka-Chylinska-w-nowej-kampanii-Aviva-spot-i-making-of.html

13. W tym tygodniu pojawiła się również bardzo ciekawa, choć trochę nieprzemyślana, nowa kampania promocyjna od McDonald’s. Marka wraz z agencją DDB Warszawa i grafikiem artystycznym Stefanem Szwedem-Stróżyńskim stworzyła gigantyczną, ręcznie rysowaną tablicę. Projekt możemy podziwiać w Warszawie, w najbardziej ruchliwych miejscach, gdzie znajduje się restauracja. Koncept będzie zmieniać się dwa razy dziennie, co ma podkreślić – świeżość jedzenia. I właśnie do przekazu można mieć zastrzeżenia… Ale pomysł bardzo fajny.

http://www.adweek.com/adfreak/chalk-billboard-redrawn-twice-daily-highlights-freshness-mcdonalds-149383

14. Z okazji 15-lecia obecności w Lublinie E.Leclerc przygotował tajemniczą kampanię promocyjną pod hasłem „Szybko zleciało”. Informację o przebiegu całej akcji agencja Vena Art przedstawiła w ciekawej infografice:

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38348

15. Po raz kolejny Serce i Rozum występują w reklamie Orange. Tym razem wznoszą się na wyżyny sztuki wokalnej, by z wysokości oznajmić wszem i wobec, dlaczego warto być w Orange. Jak im wyszło?

http://media2.pl/reklama-pr/102589-Serce-i-Rozum-rockmanami.-Promuja-pakiety-ncplusw-Orange-wideo.html

16. Na blogu również nie zabrakło aktualności. W tym tygodniu opisałam najnowszą kampanię promocyjną Audi. Marka ta odważyła się w reklamie zaatakować swojego głównego konkurenta, czyli Mercedesa. Pojawiła się również w niej kultowa postać amerykańskiej pop kultury – Spock, znany z popularnego serialu Star Trek.

http://pr-owiec.pl/audi-rzuca-wyzwanie-i-wywoluje-wojne/

17. I czas na najlepszą reklamę tygodnia. Zdecydowanie najbardziej spodobała mi się niestandardowa akcja, którą zorganizował Heineken. Co może stać się, gdy panowie, kibice piłki nożnej próbują namówić swoje partnerki do zakupu krzesełek stadionowych do domu? Zobaczcie sami:

http://federicorusso.blogspot.com/2013/05/idea-of-day-heineken-negotiation.html

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba