16 powodów, dla których warto zapłacić za e-PR

Business concept - Planning for future events.

Dlaczego, kiedy firmę dopada sytuacja kryzysowa w social media, zamiast wynająć agencję PR prezesi uciekają do kancelarii prawnej? Jak wiele jeszcze firm popełni ten błąd zanim zrozumieją, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć? Zwłaszcza w czasach, kiedy dominuje komunikacja w Internecie, gdzie dobrze prowadzone działania e-PR są na wagę złota?

Firmy, które ignorują Internet mogą wiele stracić… Dlatego nie powinny dziwić dane o dwucyfrowych wzrostach wydatków na e-PR, nawet na rynkach znajdujących się w stagnacji. Nie inaczej będzie również w Polsce. Dlaczego? Poznajcie powody, dla których warto zainwestować i poznać e-PR:

1. Bo tłum nie może się mylić. Wiele przedsiębiorstw przekonało się już (i z pewnością może to potwierdzić), że zorganizowana wirtualna społeczność, która identyfikuje się z produktem czy brandem to znakomity i efektowny sposób na kształtowanie i utrzymywanie więzi z potencjalnymi klientami.

2. Bo taka komunikacja może przynieść wiele korzyści oraz pomoże wypracować wizerunek marki.

3. Bo lekceważenie social media jest zagrożeniem dla firmy, która traktuje e-PR, jako modne narzędzie czy ciekawostkę dla działu promocji.

4. Bo nie warto powierzać e-PR komuś, kto nie ma na ten temat wystarczającej wiedzy. Osobiście spotkałam się z taką sytuacją, że firmy zamiast skorzystać z profesjonalnej usługi agencji, twierdziły, że jej nie potrzebują, ponieważ mają pracownika, który nie ma doświadczenia, ale „lubi spędzać czas na Facebooku”. Teraz już wiecie, dlaczego pojawiają się takie wpisy, jak: „znowu poniedziałek” lub „nareszcie piątek”…

5. Bo Internet ma ogromny wpływ na działalność public relations.

6. Bo sami dziennikarze uważają, że Internet to drugie z ważniejszych źródeł, które służy im do komunikacji z organizacjami (na pierwszym miejscu nadal ceni się kontakty osobiste).

7. Bo obecnie wytworzyło się nowe pokolenie – uzależnione od komunikowania się poprzez Internet. A przecież warto być tam, gdzie są potencjalni klienci. Prawda?

8. Bo dzisiaj wszystko kręci się wokół social media i blogosfery.

9. Bo nie ma dnia, w którym ludzie nie kontaktują się ze swoimi znajomymi poprzez Facebooka.

10. Bo media społecznościowe to jeden z najaktualniejszych trendów w Internecie, zauważony i ochoczo wykorzystywany w działaniach public relations.

11. Bo Internet to źródło informacji, a PR jest działalnością informacyjną.

12. Bo założenie profilu na Facebooku czy strony firmowej nie jest zadaniem skomplikowanym i nie wymaga wiele czasu, a przede wszystkim jest to możliwość bezpłatna.

13. Bo Internet jak żadne inne medium ma moc prawdziwego angażowania i interesowania.

14. Bo obecnie nastąpiło nasyceniem rynku przez tradycyjne formy reklamy.

15. Bo szybkie przekazanie informacji jest ważnym i kluczowym czynnikiem, które prowadzi do sukcesu w komunikacji.

16. Bo dzięki wykorzystaniu sieci w działaniach e-PR możemy szybko zareagować na zaistniałe pogłoski unikając tym samym sytuacji kryzysowej oraz katastrofy wizerunkowej firmy.

Jak widzicie Internet i e-PR dają wiele możliwości, ale niewłaściwe działania komunikacyjne mogą doprowadzić do natychmiastowego spadku zaufania dla firmy, marki czy produktu. Szybko możemy zyskać nowych użytkowników czy fanów, ale jeszcze szybciej możemy ich stracić. Dlatego ważne jest przyswojenie oraz poznanie narzędzi, jakie aktualnie dają nam działania public relations w Internecie czy po prostu e-PR.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba