15 PR-asówka

W tym tygodniu nie zauważyłam zbyt wiele ciekawych polskich kampanii promocyjnych, chyba wszyscy zachłysnęli się majówką i zapomnieli, że potrzebuje newsów na PR-asówkę! Na szczęście zagraniczne kampanie jak zawsze trzymają poziom, o czym będziecie mogli się przekonać. Zapraszam na 15 PR-asówkę.

15 PR-asówka

1. Pierwszą i najistotniejszą wiadomością tego tygodnia jest przyznanie przez Facebooka w ramach konkursu: Studio Awards 2013, wyróżnień dla autorów najlepszych kampanii reklamowych, realizowanych na tym serwisie. Zwyciężyły ciasteczka Oreo z projektem „Oreo Daily Twist”, zorganizowanym z okazji 100 urodzin marki.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wybrano-najlepsze-kampanie-reklamowe-zrealizowane-na-facebooku

2. Z czego śmieje się branża? Które virale nas inspirują? Co koniecznie trzeba zobaczyć? Jeśli chcecie znać odpowiedź na te pytania koniecznie przeczytajcie kolejną suszonkę, czyli Nowy Marketing w obrazkach:

http://nowymarketing.pl/a/1444,suszonka-czyli-nowymarketing-w-obrazkach-top-15-kwiecien

3. W tym tygodniu Warka rozpoczęła nową kampanię „Ekipa na swoim”, której elementem jest emitowane w Polsacie reality show. Jak twierdzi właściciel marki, „Ekipa na swoim” to największa w jej historii kampania, która łączy działania we wszystkich mediach i kanałach sprzedaży.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38322

4. Karolina Gruszka, znana aktorka młodego pokolenia, pomaga Greenpeace w kampanii „Przychylmy pszczołom nieba”, mającej na celu ochronę pszczół.

http://media2.pl/reklama-pr/102399-Przychylmy-pszczolom-nieba-Karolina-Gruszka-pomaga-pszczolom-wideo.html

5. Budweiser Brasil wydał autorski kubek do piwa o nazwie „Buddy Cup”. Co w nim takiego ciekawego? Kubek w prosty sposób jest zintegrowane z Facebookiem i umożliwia dodawanie nowych znajomych, których poznamy np. na imprezie.

6. Znacie niejakiego Stefana – przez przyjaciół zwanego Mr Button? Jeśli nie to koniecznie musicie go poznać. Pan Stefan zaprojektował pierwszy internetowy przycisk, ale także stał się twarzą nowej kampanii mBanku.

Spot pt. „Pan Stefan – nieznany polski wynalazca buttonów” to świetna, humorystyczna, lekka promocja odsłony nowego serwisu transakcyjnego mBanku, w którym liczba przycisków i kliknięć zostanie znacząco zredukowana.

https://www.facebook.com/mBank.Polska

7. 1 maja Fleishman-Hillard wprowadził nowy branding firmy. Agencja doszła do wniosku, że tym co łączy zmiany na rynku, potrzeby klientów i filozofię firmy jest słowo:True” (autentyczne, prawdziwe). Aby podkreślić przywiązanie do tego słowa i wartości, jakie się z nim wiążą, postanowiła wprowadzić nowy „tagline”, który brzmi „The Power of True”.

A tak zmieniało się logo na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci:

fh

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=124093&rob=Nowa_strategia,_nowy_branding_FleishmanHillard

8. Brytyjska branża PR definiuje lobbing. Association of Professional Political Constultants, Chartered Institute of Public Relations oraz Public Relations Consultants Association opracowały wspólną definicję lobbingu. Zgodnie z nią, lobbującymi podmiotami mogą być nawet dziennikarze.

http://www.brandrepublic.com/news/1180509/Industry-bodies-APPC-CIPR-PRCA-issue-joint-lobbying-definition/?DCMP=ILC-SEARCH

9. Kto zasługuje na miano blogera? Kto może sobie nadawać to miano? Zgadzam się, że ciężko jednoznacznie zdefiniować „blogera”, jednak Pijaru Koksu Blog postanowił rozprawić się z tym pojęciem. Efekty możecie zobaczyć w ciekawym artykule „Blogerem być?”:

http://pijarukoksu.pl/blogerem-byc.html

10. Instagram z nowym sposobem tagowania zdjęć oraz spotem promocyjnym. Teraz będzie można oznaczyć znajomych, rodzinę, a nawet marki na zdjęciach. Według Instagram, użytkownicy mogą również dostosować ustawienia prywatności w ten sposób, że oznaczone zdjęcie nie pojawi się w dziale aktualności, bez zgody użytkownika.

A tu film promocyjny:

11. Nie marnujmy czasu na lajkowanie na Facebooku – pomagajmy innym. Tak można opisać nową kampanię promocyjną organizacji humanitarnej UNICEF, która działa na rzecz dzieci. Klika promocyjnych spotów w sprytni i ironiczny sposób podkreślają, że dodawanie do „Ulubionych” czy „Lajkowanie” na Facebooku nie przekłada się w żaden sposób na zakup leków ratunkowych lub pomaganie innym. Naprawdę polecam kampanię pt. „Facebook Likes Don’t Save Lives”:

12. W tym tygodniu na moim blogu pojawił się wpis na temat najnowszej i zarazem najlepszej kampanii tego tygodnia, która została zrealizowana przez Nokię. Spot zatytułowany „Switch to the Nokia Lumia 920 Windows Phone” ukazuje spokojny, zwyczajny ślub. Do czasu, kiedy posiadacz iPhone’a zgryźliwie komentuje duży telefon marki Samsung, co doprowadza do wielkiej kłótni wszystkich gości. Jak się ona kończy? Zobaczcie sami:

http://pr-owiec.pl/gdzie-dwoch-sie-bije-tam-nokia-korzysta/

13. Jestem kobietą, więc takie rzeczy mnie wzruszają, a zwłaszcza jeśli ludzie łączą swoje prywatne życie z pasją do marek. I tak było w tym przypadku:

http://live.huffingtonpost.com/r/segment/an-angry-birds-wedding-proposal/5182bae5fe344406460002ae

14. I na zakończenie coś dla fanów kotów. Amerykańska marka kociej karmy Temptations stworzyła spot, w którym Kate i George – pewna urocza para właścicieli hotelu dla kotów o nazwie The Best Little Cat House – próbują wylansować modę na koci aerobik, do którego opracowali już kompletny program ćwiczeń dla wszystkich najważniejszych grup mięśni.

I jak zawsze sprawdziła się zasada, że zabawne koty to niemal 100-procentowa gwarancja na wirusowy film.

http://www.workitkitty.com/

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba