14 PR-asówka

W jednym miejscu zgromadziłam dużo newsów, ciekawostek i najlepszych kampanii promocyjnych z poprzedniego tygodnia (za promocję, których nikt mi nie zapłacił). Chyba wiecie, co to oznacza? Oczywiście, jest już kolejna PR-asówka! Zapraszam.

14 PR-asówka

1. Po pierwsze nagrody, nagrody…

117 nominacji, 53 brązowe, 18 srebrnych i 18 złotych KTRów, po raz kolejny tytuł Agencji Roku dla Saatchi & Saatchi i brak Grand Prix – to wyniki tegorocznej edycji konkursu KTR.

http://www.ktr.org.pl/category/1-konkurs-ktr/

2. W tym tygodniu poznaliśmy również wyniki konkursu Media Trendy 2013. Przyznano 11 nagród i 22 wyróżnienia. W tym roku nie przyznano Grand Prix.

Najlepsze prace można obejrzeć tutaj: http://platforma.sar.org.pl/index.php?page=awards.SarAwards&type=MEDIA_TRENDY

3. Zakończyła się również piąta edycja Konkursu Kampania Społeczna Roku. Zwycięstwo w kategorii – Kampanie organizacji pozarządowych, wygrała odważnie nazwana kampania „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” fundacji Rak’n’Roll, do której kreacje przygotował Havas Worldwide Warsaw.

310994_181068278714577_378191864_n

http://www.kampaniespoleczne.pl/aktualnosci,5681,konkurs_kampania_spoleczna_roku_2012_rozstrzygniety

4. 18,3% marketerów zamieszcza w wysyłanych emailach przyciski szybkiego udostępniania na portalach społecznościowych, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 115% – tak wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

http://www.getresponse.pl/email-marketing/centrum-prasowe/komunikaty/25-01-2012.html

Wyniki badania zostały przedstawione również w postaci infografiki: http://multimedia.getresponse.com/13/79013/photos/99557.jpg

5. Portal nowymarteking.pl wziął pod lupę branżę piwną w social media, aby sprawdzić: czy wykorzystuje ona stereotypy w reklamie. Wnioski mogą zdziwić…

http://nowymarketing.pl/a/1434,stereotypy-nie-sa-kluczem-branza-piwna-w-social-media

6. 22 kwietnia rozpoczęła się kampania wprowadzająca na rynek nowy bezalkoholowy produkt – Podpiwek Jędrzej. Za koncepcję promocyjną odpowiada agencja Touch Ideas.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38317

7. Natomiast 25 kwietnia zadebiutowała nowa kampania Orange z udziałem Serca i Rozumu. Jednak tym razem w reklamie pojawi się także nowy bohater – posąg Sokratesa. Spot wyreżyserował duet Wojtek Wawszczyk i Kamil Polak działający w ramach studia Human Ark odpowiedzialnego za postprodukcję reklamy.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serce-i-rozum-z-sokratesem-reklamuja-funpack-hd-i-neostrade-wideo

8. Krystaliczne orzeźwienie, które porusza wszystko – to główny motyw nowej kampanii marketingowej Lecha Premium. Właśnie ruszyła emisja telewizyjnego spotu. Kampanię reklamową realizuje agencja McCann Warsaw.

http://media2.pl/reklama-pr/102249-Nowy-spot-promuje-krystaliczne-orzezwienie-piwa-Lech-wideo.html

9. Istnieje wiele grafik na temat ruchu w globalnej sieci w ciągu minuty. Ale co dzieje się w polskim Internecie w ciągu 60 sekund? Agencja AIAC przedstawiła kilka statystycznych ciekawostek z najpopularniejszych polskich serwisów. Dane dotyczą początku 2013 roku.

Animowana wersja Infografiki dostępna jest pod adresem: http://infografika.aiac.pl

10. Agencja interaktywna ClearSense zwycięzcą Zimowego Konkursu Google 2013. Firma ClearSense znalazła się w gronie najlepszych agencji interaktywnych prowadzących kampanie SEM w Google.

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing-eventowy,agencja-interaktywna-clearsense-zwyciezca-zimowego-konkursu-google-2013,40810,4,1,1.html

11. By uczcić otwarcie pierwszego sklepu Louis Vuitton w Warszawie, w miejscu, gdzie powstanie salon firmowy, w ramach promocji zainstalowano wielki kufer podróżny pokryty charakterystycznym płótnem z monogramem zaprojektowanym w 1896 roku. Jednym się podoba, drugim nie. Rzecz gustu… Mówicie, co chcecie, ale moim zdaniem to naprawdę fajny ambient.

900140resizeBigger001_1366799845

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing-public-relations,louis-vuitton-w-warszawie,40803,4,1,1.html

12.  W tym tygodniu rozpoczyna się kampania wprowadzająca na rynek nową markę telekomunikacyjną Nju Mobile, należącą do PTK Centertel (operatora Orange). Ciekawostką jest, że w castingu na głos animowanego bohatera filmów zwyciężył Bartłomiej Walczuk – art director agencji przygotowującej kampanię, i to właśnie jego można usłyszeć w spotach.

Koncepcja promocyjna jest dość prosta, ale to chyba cały urok tej reklamy:

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38315

13. Co czyta branża marketingowa? Biografia Steve’a Jobsa, “Za darmo” Chrisa Andersona, “Don’t make me think” Steve’a Kruga, “Sto lat samotności” Marqueza, “Morfina” i “Kubuś Puchatek” to tytuły, które można znaleźć na półkach osób związanych z Internetem. Z okazji Światowego Dnia Książki portal nowymarketing.pl postanowił sprawdzić, co jeszcze czyta branża:

http://nowymarketing.pl/a/1419,co-czyta-branza-marketingowa-swietujemy-swiatowy-dzien-ksiazki

14. Wystartowała fajna kampania w stylu „Mad Men”, która promuje „Kompendium HR”. A dlaczego w takim stylu? Ponieważ motywem przewodnim kampanii są zmiany, jakie zaszły w reklamie i marketingu. Z tego powodu organizatorzy zdecydowali się nawiązać do serialu „Mad Men”, który osadzony jest w realiach złotych lat branży reklamowej w USA.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38252

15. Topowi polscy blogerzy – Eliza Wydrych (fashionelka.pl) i Michał Kędziora (mrvintage.pl) – wspólnie z fanami Forda wezmą udział w ostatnim etapie akcji promującej nową odsłonę Forda Kuga. Przy okazji łódzkiego Fashionphilosophy Fashion Week testom poddana zostanie stylistyka auta. Akcję realizuje dom mediowy Mindshare Polska.

http://nowymarketing.pl/a/1412,mindshare-polska-blogerzy-i-fani-forda-testuja-nowego-forda-kuga

16. „Milka. Moje miasto się przytula” – pod takim hasłem startuje akcja organizowana przez markę Milka, w której Polacy wybiorą najmilsze miasto w Polsce. Nagrodą dla zwycięskiego miasta jest ogólnopolska promocja o wartości pół miliona złotych.

http://media2.pl/reklama-pr/102277-Milka-szuka-najmilszego-miasta-w-Polsce.html

17. Pamiętacie kampanię promocyjną Ikea, o której pisałam na blogu http://pr-owiec.pl/czas-na-zmiany/? Powstała kolejna odsłona promocji. Tym razem krasnale porywają regał Billy, który został ich zakładnikiem…

http://www.thedrum.com/news/2013/04/26/gnomes-fight-back-against-being-tossed-aside-unwanted-meatball-ikea-uk-water

18. I na zakończenie najnowsza reklama szwedzkiej sieci odzieżowej H&M, która w ciągu zaledwie 48 godzin stała się jednym z najpopularniejszych materiałów video w sieci. Trudno się temu dziwić, skoro w reklamie tej wystąpiła jedna z najpopularniejszych obecnie gwiazd muzyki – Beyoncé.

To by było na tyle. Jeśli o czymś zapomniałam – piszcie. Jeśli podoba wam się – wiecie, co macie robić.

Pozdrawiam i życzę udanego kolejnego tygodnia

PR-owiec.

Może Ci się również spodoba