13 PR-asówka

Myślałam, że nie skaczę pisać… Wszystko przez to, że w tym tygodniu pojawiło się naprawdę wiele ciekawych kampanii promocyjnych, a także kilka informacji ze świata public relations. Zapraszam na kolejną PR-asówkę!

PR-asówka

13 PR-asówka mam nadzieję, że nie będzie dla mnie pechowa, a przyniesie mi dużą ilość odwiedzin i lajków 🙂

Zaczynajmy!

1. We wtorek została wyemitowana kampania promocyjna z udziałem najpopularniejszego sportowca sezonu. To właśnie Piotr Żyła został twarzą marki Beskidzkie. Jest to pierwsza kampania zarówno skoczka, jak i marki. Autorem strategii i kreacji jest agencja Schulz Brand Friendly. I powiem szczerzę, że wyszło zabawnie, ale to tylko za sprawą osobowości Piotra 😉

http://nowymarketing.pl/a/1394,piotr-zyla-w-kampanii-marki-beskidzkie-po-raz-pierwszy-w-polsce-widzowie-maja-glos

2. Wystartował projekt PSPR PRawdziwy PR mający na celu propagowanie wiedzy z zakresu właściwie pojmowanego Public Relations. Projekt polega na organizowaniu na terenie całego kraju otwartych, bezpłatnych wykładów poświęconych tematyce PR.

Czekam na wykład w Zielonej Górze 🙂

plakat_prawdziwy_pr_resize

http://www.polskipr.pl/projekty-pspr/prawdziwy-pr/

3. „Czytaj to, co lubisz. Tak jak lubisz” to hasło nowej kampanii wizerunkowej MetroMsn.pl promującej treści portalu oraz jego dostępność na różnorodnych nośnikach. Za kreację i planowanie mediów odpowiada dział marketingu „Metra” i MetroMsn.pl.

http://media2.pl/reklama-pr/102142-Czytaj-to-co-lubisz.-Tak-jak-lubisz-nowa-kampania-MetroMSN.pl.html

4. A skoro o czytaniu mowa, to Empik również wystartował z kampanią, która zachęca do czytania (nie tylko) w metrze. Kampania „A Ty do czego używasz książek?” rozpoczęła się 15 kwietnia b.r. i potrwa do końca miesiąca. W ramach akcji grupa Ströer przygotowała ciekawy ambient:

eyJ4MSI6MCwieDIiOjkyMCwieTEiOjc0LCJ5MiI6NTkzLCJ3Ijo5MjAsImgiOjUxOX0=

http://nowymarketing.pl/a/1391,empik-zacheca-do-czytania-nie-tylko-w-metrze

5. Wpisując się w popularny ostatnio trend wśród polskich marek, podpierania swojego wizerunku znanym celebrytą, po tygodniach poszukiwań Hoop Cola rozpoczęła współpracę reklamową z Superbohaterem – Wilq. Superbohater może być tylko jeden, i to właśnie on zaprezentuje światu odmienioną Hoop Colę. Za współpracę z Wilq, koncepcję i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Hand Made.

6. „Wkręceni” w nowej kampanii Coca-Coli Zero. Pod hasłem „Uwierzysz, jak spróbujesz“ rozpoczęła się kampania reklamowej Coca-Coli Zero, która jest oparta na zabawnym spocie rozgrywającym się w kinie. Akcję przygotowały firmy McCann, Starcom, K2 i Rc2.

Jeśli nadal sądzicie, że jesteście w stanie odróżnić zwykłą Coca-Cole od Coke Zero. To zapraszam na film:

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/uwierzysz-jak-sprobujesz-w-kampanii-coca-coli-zero-wideo

A tak poza tym akcja nie jest nowa, jest dokładną kopią tej, która kilka lat temu zdobyła Złotego lwa na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=159302070891198&set=a.123098334511572.25418.122908831197189&type=1&theater

7. Sotrender publikuje raport o kryzysach w mediach społecznościowych. Raport „Kryzys w czasach Facebooka“ to opracowanie przedstawiające najważniejsze wnioski z kryzysów i sytuacji problematycznych w social media, które wydarzyły się w Polsce od początku 2012 r. Opracowanie zostało wzbogacone o komentarze ekspertów z branży public relations.

Raport do pobrania na: http://www.sotrender.com/uploads/files/kryzys-w-czasach-facebooka.pdf

8. Blogerki twarzami kampanii conceptshop.pl. W akcji promocyjnej multibrandowej platformy z ubraniami biorą udział dwie blogerki modowe – Jessica Adamczyk oraz Magdalena Majewska.

http://media2.pl/reklama-pr/102095-Blogerki-twarzami-kampanii-conceptshop.pl.html

9. 18 kwietnia rozpoczął się Kongres Profesjonalistów Public Relations 2013. Przez dwa dni w Rzeszowie blisko 230 praktyków i naukowców uczestniczyło w dyskusji o nowych wyzwaniach przed jakimi stoi branża public relations. Dla tych, którzy nie mogli wziąć udziału w wydarzeniu, organizatorzy przygotowali transmisję wybranych bloków Kongresu w internecie.

http://www.newsline.pl/news/zbranzy/art7449,kongres-profesjonalistow-public-relations-2013-na-zywo-w-internecie.html

10. 22 kwietnia wystartuje nowa kampania reklamowa Lecha Premium. W działaniach reklamowych marka wykorzysta technologię QR kodów, które zostaną umieszczone na opakowaniach Lecha Premium.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38221

11. W następnym tygodniu rozpocznie się również kampania promująca nowy smak Redd’s – Grapefruit-Pineapple. Na 22 kwietnia zaplanowano początek emisji spotu reklamowego, który pojawi się w stacjach telewizyjnych. Kreację spotu przygotowała agencja GPD Advertising.

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama-telewizja,rusza_nowa_kampania_reklamowa_marki_redds,40759,4,1,1.html

12. Jak wynika z raportu przedstawionego przez PRCA, dla brytyjskiej branży PR po kryzysie nastały pewniejsze czasy. W 2012, w porównaniu do 2011 roku, wzrosły zarobki PR-owców i przychody agencji, natomiast rzadziej dochodziło do zwolnień.

Więcej szczegółów: http://www.brandrepublic.com/go/public_relations/article/1178662/pr-agency-profits-rise-18-per-cent-redundancies-fall/

13. Marka Dove w swoim najnowszym eksperymencie zatytułowanym „Real Beauty Sketches” poprosiła rysownika Gil Zamora, który na co dzień pracuje przy wykonywaniu portretów pamięciowych w FBI, o to, aby stworzyć portrety kobiet – tak jak one siebie opisują.

http://admonkey.pl/jak-kobiety-widza-siebie/16934

14. W tym tygodniu dobrych kampanii nie widać było końca. Jak pisałam na FB Durex Australia planuje wydać bieliznę – Fundawear, którą można „sterować” przez iPhone’a. Aktualnie produkt nie jest w sprzedaży, ale marka uruchomiła konkurs na Facebooku, w którym można ją wygrać.

15. Budweiser przeszedł rebranding. Obecnie marka posiada nowe logo oraz kształt puszki.

feeldesain-budweiser-new-can-01

http://www.feeldesain.com/28176.html

16. A jakby było tego mało Facebook przeszedł również delikatną zmianę w logotypie:

295870_457604754320428_1742204850_n

17. Tiger przemówił głosem młodego pokolenia. W kampanii wymyślonej i zrealizowanej przez DDB Warszawa spotkały się dwa najważniejsze w swoich kategoriach brandy – wspomniany energetyk (ilościowy lider sprzedaży, AC Nielsen, styczeń-luty 2013) i Prosto (największa polska wytwórnia muzyczna specjalizująca się w muzyce miejskiej, a zwłaszcza w hip-hopie).

Polskie kampanie pozytywnie mnie zaskakują!

http://media2.pl/reklama-pr/102069-Tiger-przemowil-glosem-mlodego-pokolenia-wideo.html

18. W tym tygodniu poznaliśmy również 17 nominowanych w Young Creatives 2013. Zwycięskie teamy będą reprezentować Polskę w Young Lions Competition w Cannes.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/17-nominacji-w-young-creatives-2013

19. Kraków to stan umysłu, czyli Opcom dla Miasta Kraków. Agencja reklamowa Opcom wygrała konkurs ofert na opracowanie linii graficznej kampanii promocyjnej miasta, mającej na celu zachęcenie młodych ludzi do studiowania w Krakowie. Twarzą kampanii została m.in. Katarzyna Krzeszowska (Miss Polski 2012).

http://nowymarketing.pl/a/1392,krakow-to-stan-umyslu-czyli-opcom-dla-miasta-krakow

20. Miesiąc po ogłoszeniu zwycięzców konkursu SABRE Awards opublikowano listę kampanii nominowanych w konkursie SABRE EMEA Awards. Tym razem oceniane będą konkretne projekty, a nie całokształt działań agencji. Największe szanse na uzyskanie statuetek ma agencja Fleishman-Hillard, bo nominowano aż 15 kampanii jej autorstwa. Na liście znalazło się także 12 polskich projektów.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=123648

21. LG z kolejną niestandardową akcją promocyjną. Tym razem marka postanowiła zamontować swoje ekrany nie w widzie, lecz w toalecie męskiej, a dokładnie powyżej pisuarów…

http://www.adweek.com/adfreak/lg-monitors-are-so-lifelike-theyll-stop-you-urinating-properly-148668

22. W tym tygodniu na blogu pojawiły się dwa nowe wpisy. Pierwszy, dotyczył nowej kampanii promocyjnej Ikea: http://pr-owiec.pl/czas-na-zmiany/. Drugi, opowiadał o tym co PR-owiec robi na urlopie: http://pr-owiec.pl/pr-owiec-na-urlopie/.

23. I na zakończenie dość dziwna, a zarazem zabawna promocja wody Evian. Po prawie 4 latach od sukcesu wcześniejszej kampanii, Evian powraca z nową promocją, w której oczywiście pojawiają się znów tańczące bobasy. Spot pt. „baby&me / the new evian film” pojawił się w sieci w piątek i od tamtego czasu zgromadził ponad 2 mln wyświetleń na YouTube.

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba