12 PR-asówka

Co wydarzyło się w poprzednim tygodniu? O czym musicie wiedzieć? I jakie kampanie warto zobaczyć? Zapraszam na kolejną PR-asówkę, przepełnioną jeszcze większą ilością ciekawych informacji niż zwykle.

PR-asówka

1. Najciekawsza publikacja tego tygodnia to z pewnością TrendBook 2013, który przygotowała Natalia Hatalska. Tym razem popularna blogerka wzięła pod lupę najważniejsze trendy, z jakimi jej zdaniem przyjdzie mierzyć się w tym roku branży marketingowej.

http://hatalska.com/2013/04/09/trendbook-2013-opublikowany/

2. Impactory za rok 2012 zostały rozdane! Agencją PR Roku 2012  została – 24/7PR. Natomiast tytuł Człowieka Roku Przemysłu Mediowego i Reklamowego 2012 powędrował do Jacka Balickiego – dyrektora marketingu Samsung.

http://www.impactor.pl/

3. W tym tygodniu poznaliśmy również pierwszych nominowanych w konkursie KTR.

http://www.ktr.org.pl/2013/04/pierwsze-nominacje-w-konkursie-ktr/

4. Pierwsza edycja konkursu dla studentów, realizowana w ramach Kongresu Young PR, wystartowała. Zadaniem konkursowym jest opracowanie kampanii PR na jeden z wybranych tematów.

http://www.kongresprofesjonalistow.pl/aktualnosci2/art,177,young-pr-konkurs-na-najlepszy-projekt-kampanii.html

5. Blogerzy promują nowy serial AXN – „Hannibal”. Promocja serialu obejmuje niestandardowe działania w social media i blogosferze. Tytułowy bohater serialu Hannibal znany jest z zamiłowania do wyrafinowanej kuchni. W związku z tym AXN Polska zaprosiło do współpracy 5 znanych polskich blogerów kulinarnych. Za pomysł, zaplanowanie i realizację kampanii odpowiadają agencje Socialyse i Mobext wchodzące w skład Havas Media Group.

http://media2.pl/reklama-pr/101935-Blogerzy-promuja-nowy-serial-AXN-Hannibal-wideo.html

6. W czwartek, 11 kwietnia wystartowała nowa odsłona kampanii reklamowej PKO Banku Polskiego. Tym razem Szymon Majewski z mieszkańcami Afryki przekonują do usług płatności mobilnych. Spot został wyprodukowany przez Film Reaktor.

A tak powstawała reklama:

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing,szymon-majewski-w-nowej-odslonie-kampanii-pko.-making-of-z-realizacji-spot-u,40711,4,1,1.html

7. 12 największych marek, jedno krótkie pytanie od Klienta i chwila prawdy! Jak BMW, Audi, Mazda czy Fiat poradziły sobie na swoim własnym fanpage’u? Zapraszam do infografiki „Samochody w social media”, którą przygotowała agencja Super-Fi Interactive.

http://nowymarketing.pl/a/1372,samochody-w-social-media-infografika

8. Marka Zuckerberga, właściciel Facebooka założył własną formację polityczną Fwd.us, w której wspólnie z nim działają szefowie wielu znanych firm z Doliny Krzemowej, m.in.: Google, Yahoo!, SpaceX, LinkedIn.

http://www.cbsnews.com/8301-205_162-57579143/mark-zuckerberg-launches-fwd.us-political-action-group/

9. BMW, Walt Disney Company oraz Rolex to trzy najbardziej szanowane firmy na świecie. Najgorzej zaś w tej kategorii wypadły takie przedsiębiorstwa, jak Hertz Global Holdings, Pfizer oraz Lenovo Group – tak  wynika z rankingu Reputation Institute.

http://www.forbes.com/sites/jacquelynsmith/2013/04/09/the-worlds-most-reputable-companies-2/

10. Dokładnie jutro wystartuje nowe narzędzie do analizowania, raportowania i optymalizacji działań w mediach społecznościowych – Wisetrends. Usługa ta, może okazać się bardzo ciekawym narzędziem, który umożliwi pobieranie statystyk największych Facebookowych fanpejdzy online.

http://wisetrends.com

11. W tym tygodniu ruszyła K2 Media – nowa agencja mediowa w Grupie K2, która zastępuje firmę ACR.

http://nowymarketing.pl/a/1360,rusza-k2-media-nowa-agencja-mediowa-w-grupie-k2-ktora-zastepuje-firme-acr

12. Przekleństwa w Internecie zbadane! Jak się okazuje Twitter to najbardziej obfita w wulgaryzmy i obraźliwe zwroty witryna w polskim Internecie. Jeśli dodać do tego sporą ich liczbę na Facebooku, okaże się, że portale społecznościowe przodują pod względem ilości „mięsa” w Internecie. Kto najczęściej denerwuje internautów? Politycy, ZUS, Policja oraz sportowcy…

http://socialpress.pl/2013/04/gdzie-klna-internauci-na-twitterze-kogo-obrazaja-politykow/

13. Wskaż mi kogoś, kto w trakcie imprezy określi siebie mianem „praktyka PR-u”, a szybko pokażę ci osobę, wokół której zrobi się pusto – pisze w serwisie prdaily.com Parry Headrick. Jego zdaniem to określenie jest nie tylko zbyteczne, ale także karykaturalne.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=123448

14. Z całą pewnością każdy facebookowicz zetknął się ze spamem na swoim News Feedzie. Ciekawość użytkowników często bierze górę nad zdrowym rozsądkiem, w efekcie czego aplikacje automatycznie publikują posty za pośrednictwem profili nieuważnych internautów. Czy to jedyna niedogodność związana z klikaniem w spam na Facebooku? O tym dowiecie się z artykuły, który przygotował portal sociapress.pl

http://bit.ly/ZirocI

15. Brazylijczyk zdobywa złoto w konkursie Your Future Bottle marki Heineken. Do finałowej piątki, spośród 2000 prac, wybrano także prace autorstwa Anny Ptasińskiej i Bartka Bąka. Polak zwyciężył w głosowaniu publiczności. W finałowej piątce znalazł się również projekt Andy’ego Audsleya z Australii.

130412115521_heineken_piatka

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38142

16. BSA rozpoczyna nową kampanię telewizyjną „Zgłoś nielegalne oprogramowanie”. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem korzystania z nielegalnego oprogramowania w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Nowy antypiracki spot telewizyjny BSA będzie emitowany w TVN24, Polsat News oraz TVP Info do końca kwietnia.

http://media2.pl/reklama-pr/101803-Zglos-nielegalne-oprogramowanie-nowa-kampania-antypiracka-BSA-wideo.html

17. Superbrands 2013 – nagrodzeni. Po raz pierwszy w ramach konkursu przyznano także nagrody Created in Poland Superbrands dla marek, które są wytworem polskiej myśli brandingowej. Nagroda honorowa Superbrands trafiła do Andrzeja Wajdy.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=123381

18. Znani rodzice wzięli udział w spocie akcji społecznej, który zachęca do włączenia się w akcję „Ratuj Maluchy i starsze dzieci też” i do zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum edukacyjne.

http://media2.pl/reklama-pr/101856-Znani-rodzice-spocie-akcji-Ratuj-Maluchy-wideo.html

19. Arkadiusz Mierzwa, były dziennikarz TVN24 i TVN CNBC, a do niedawna rzecznik prasowy Banku Pekao, dołączył do platformy nc+. W ramach swoich obowiązków będzie pełnił funkcję rzecznika prasowego oraz kierował komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną nc+.

http://media2.pl/reklama-pr/101919-Platforma-ncplus-ma-nowego-rzecznika-i-dyrektora-komunikacji.html

20. Marketing przy Kawie oraz Social Science realizują badanie polskiego rynku mediów społecznościowych i mobilnych w celu wspólnego odtworzenia mapy polskiego rynku social media.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38066

21. Dokładnie 12 kwietnia przypadł Światowy Dzień Czekolady, która, trzeba przyznać, jest wyjątkowo wdzięcznym obiektem do reklamowania. Zapraszam na przegląd najciekawszych reklam związanych z tym przysmakiem.

http://nowymarketing.pl/a/1377,reklamy-dla-milosnikow-czekolady

22. W tym tygodniu na blogu mogliście przeczytać artykuł na temat SEO PR:

http://pr-owiec.pl/pr-owiec-otwiera-okno-google/

23. I na zakończenie najlepszy spot/viral tygodnia. Co prawda, spot pt. How Animals Eat Their Food nie jest promocją żadnej marki, ale jest naprawdę prześmieszny. A co najważniejsze viral pojawił się na YouTube 8 kwietnia i od tego czasu zgromadził 28 mln wyświetleń! Za spotem stoi niejaki MisterEpicMann.

To by było na tyle. Kolejny tydzień zapowiada się dla mnie bardzo pracowity, pomimo tego, że od poniedziałku zaczynam tygodniowy urlop. Muszę się pochwalić, że w poniedziałek odbieram klucze do własnego, pierwszego mieszkania oraz od 22 kwietnia rozpoczynam nową pracę. Bądźcie wyrozumiali jeśli na blogu nie pojawi się żaden nowy artykuł 🙂

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba