11 PR-asówka

Poprzedni tydzień był ciekawy pod wieloma względami. Było trochę śmiesznie, było też bardziej poważnie… Ale przede wszystkim nie zabrakło nowych, dobrych kampanii promocyjnych i wieści ze świata PR. W kolejnej PR-asówce znajdziecie również przydatne badania i informacje na temat: jak skutecznie prowadzić działania promocyjne na Facebooku.

11 PR-asówka

1. Tydzień rozpoczął się od zaprezentowania, jakie poczucie humoru posiadają marki. Moim zdaniem, zwycięzcą w tej kategorii został Google, który wymyślił znakomity żart na Prima Aprilis. A mianowicie najnowszy dodatek do wyszukiwarki: Nose Google, który teoretycznie „umożliwia poczucie zapachów”.

https://www.google.com/intl/pl/landing/nose/

Poniżej film promujący dodatek i wyjaśniający jego sens:

2. A co powiecie na kartę płatniczą, z której może korzystać Twój pies? Brytyjski potentat na rynku kart kredytowych Barclaycard proponuje pierwszą taką kartę. „Barclaycard PayWag” to obroża, w której ukryta jest karta płatnicza w technologii NFC. Wystarczy, że sprzedawca zbliży terminal do obroży psa …i zapłacone. Niemożliwe? No raczej, to tylko kolejny dobry żart 🙂

3. Więcej postów primaaprilisowych przygotował portal nowymarketing.pl:

http://nowymarketing.pl/a/1323,prima-aprilis-2013-czyli-swiateczne-lanie-zartow

4. 1 kwietnia ruszyła również najnowsza kampania dla marki Desperados pt. „To The Bone”. Koncept kampanii to zaproszenie do serca imprezowego świata marki Desperados oczami pary mistrzów sztuki teledysku i multimediów: Bruno Aveillana oraz Florii Sigismondi.

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/reklama,desperados-to-the-bone-rusza-nowa-kampania-marki,40624,4,1,1.html

5. To prawda, że życie jednego posta trwa półtorej godziny. Jak więc w tym czasie przekonać świat o istnieniu swojego produktu? Klika dobrych porad i przykładów znajdziemy w artykule, który (co może zdziwić) pojawił się na wyborcza.pl:

 http://wyborcza.pl/1,75475,13686869,Polujac_na_zebrolajki.html

6. Tyskie Gronie czy Tyskie Klasyczne? Dotychczas Tyskie Gronie i Klasyczne były bohaterami odrębnych działań promocyjnych. Tym razem zagrają główne role w jednym spocie emitowanym w największych ogólnopolskich stacjach. Hasło kampanii brzmi: „Jedno Tyskie, dwa warianty”.

http://media2.pl/reklama-pr/101732-Tyskie-Gronie-i-Klasyczne-w-jednej-kampanii-wideo.html

7. Jesteście ciekawi jak wyglądają polskie kluby piłkarskie na Facebooku? Sprawdzili to Sotrender, SentiOne i ClearSeanse. Zobaczcie, kto ma największy zasięg pod względem liczby fanów, a kto ich najbardziej angażuje, które kluby generują spory buzz w sieci i gdzie jeszcze skoro nie tylko na Facebooku.

http://nowymarketing.pl/a/1342,t-mobile-ekstraklasa-na-facebooku-infografika

8. Zajmujecie się PR, a do tego zmuszeni jesteście być scenarzystami, operatorami i reżyserami? Jeśli tak, to artykuł Michała Wrzoska, dyrektora projektu, PKP Intercity pomoże wam zrozumieć podstawowe zasady, które rządzą przy produkcji materiałów wideo na potrzemy komunikacji public relations.

http://bit.ly/10DtDW9

9. Czy można ogłosić przetarg na działania PR-owe i nie wybrać agencji? Można, doskonałym dowodem na takie podejście jest marka Jaguar. Koncern poszukiwał agencji dla swojego globalnego programu CSR-owego. Po zebraniu propozycji odwołał przetarg. Przedstawiciele agencji całą sytuację skomentowali krótko: „to jakiś żart”.

http://www.campaignlive.co.uk/youtube/article/1176906/agencies-voice-anger-jaguar-pitch-process/

10. Powstała Akademia Praktyków Marketingu, czyli nowa inicjatywa Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Celem akademii jest promowanie i wzmacnianie roli marketingu jako kluczowego elementu budowania wartości firmy. Organizacja została zawiązana przez 18 profesjonalistów z obszaru marketingu i zarządzania.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marketing-4-business-nowe-stowarzyszenie-marketerow

11. Sotrender postanowił przyjrzeć się bliżej fanom polskich profili, a konkretnie rozkładom lokalnych fanów. Rzut oka na lokalnych fanów pozwala wyciągnąć wiele wniosków np. które marki mają najwięcej zagranicznych fanów lub czy dany profil posiada kupionych fanów…

http://blog.sotrender.com/pl/2013/04/lokalni-fani-polskich-profili/

12. WWF Polska, jedna z największych na świecie fundacji działających na rzecz ochrony przyrody, rozpoczęła nową kampanię – „Tylko jeden gatunek może uratować wszystkie”. Akcja zachęca do przekazywania 1% podatku na działalność Fundacji.

http://media2.pl/reklama-pr/101729-Aktor-Rafal-Ciszewski-w-kampanii-1-proc.-dla-WWF-wideo.html

13. W tym tygodniu poznaliśmy kampanie nominowane do nagrody Kampania Społeczna Roku 2012. Jury wybrało 28 kampanii. Zwycięzców poznamy 25 kwietnia. Wśród zgłaszających znalazły się firmy komercyjne, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.

http://konkurs.kampaniespoleczne.pl/

14. Spółka Multikino Media rozpoczęła kampanię wizerunkową „Multikino Media. Reklama Movie”. Hasła, które broker reklamowy prezentuje w kampanii, nawiązują do filmów: „Forrest Gump”, „Sherlock Holmes”, „Gwiezdne wojny”, „Władca pierścieni” oraz do filmów o Agencie 007.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38022

15. W czwartek miała miejsce premiera nowego spotu telewizyjnego Pepsi z udziałem Beyoncé, która już od 2002 roku pojawiała się czasem w reklamach tego napoju. Główne hasło kampanii brzmi: „Embrace Your Past, Live For Now”.  Kampanię przygotowała agencja 180 Los Angeles.

16. Co może wyjść z połączenia coveru piosenki „Ona tańczy dla mnie” i premiera Donalda Tuska? Teoretycznie: kampania promocyjna dla Greenpeace Polska, a w praktyce: niezrozumiały hit w Internecie.

Więcej na ten temat na blogu: http://pr-owiec.pl/premier-nie-zatanczy-jak-mu-zagraja-to-moze-zaspiewa/

17. Wybór najlepszej reklamy tygodnia nie był trudny. Tytuł ten powędruje do Facebooka i ich pierwszej reklamy telewizyjnej, która promuje nowy interfejs dla Androida – aplikację, pozwalającą zintegrować konto w serwisie z systemem.

Reklamę przygotowała agencja Wieden+Kennedy.

http://adage.com/article/digital/facebook-developing-tv-ad-promote-home-android/240715/

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba