10 PR-asówka

Poświęciłam troszkę czasu, i przygotowałam dla Was coś wyjątkowego – kolejną PR-asówkę. Co działo się w poprzednim tygodniu? Był i kryzys w mediach społecznościach i próba jego ratowania, ale także kilka naprawdę ciekawych kampanii promocyjnych. Zapraszam!

PR-asówka

1. Tak, wszyscy o tym pisali, ale nie sposób wspomnieć o takim kryzysie, który nc+ zafundowały media społecznościowe. To, co się dzieje na fanpage’u nc+, ale także poza nim, jest przykładem na to, że social media mają realne przełożenie na reputację i istotę biznesu. Za obsługę nc+ w mediach społecznościowych odpowiada agencja Think Kong.

Dla portalu wirtualnemedia.pl eksperci z branży PR skomentowali kryzys nc+:

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eksperci-public-relations-o-kryzysie-nc-strzal-w-stope

2. A skoro już o tym mowa, to z pewnością słyszeliście o dalszych poczynaniach… Żeby zażegnać powstały kryzys, Julien Verley (prezes powstałej po fuzji platformy) wystosował za pośrednictwem Facebooka list otwarty do twórcy profilu „Anty nc+”, w którym zaprosił go na spotkanie w warszawskiej siedzibie spółki.

http://bit.ly/X6bmSF

3. Po 16 latach Pepsi zmienia wygląd swojej butelki. Teraz jej kształt ma być bardziej zabawny i młodzieżowy – zgodnie z oczekiwaniami grupy docelowej.

pepsi-new-bottle

http://www.brandingmagazine.com/2013/03/22/pepsi-bottle-redesign/

4. Press sporządził ranking blogów dziennikarskich. Najlepsi w Polsce żurnaliści-blogerzy to: Dorota Szwarcman, Co w duszy gra, Michał Pol, Polsport oraz Maciej Samcik, Subiektywnie o finansach.

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=123208

5. W tym tygodniu poznaliśmy również świetną kampanię promocyjną Renault Clio. Kierowcy, którzy umówili się na jazdę próbną tym samochodem, otrzymali zdecydowanie więcej niż się mogli spodziewać… Co? O całej akcji przeczytacie na moim blogu:

http://pr-owiec.pl/sexy-jazda-probna/

6. Dokładnie 2 kwietnia rusza akcja „Witaj w świecie nawyków”, inspirowana polską premierą światowego bestsellera Charlesa Duhigga „Siła nawyku”. W ramach akcji znani Polacy będą blogować na temat: jakie nawyki ukształtowały ich osobowość i pomogły odnieść sukces.

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=37975

7. Autorzy wideobloga „Lekko Stronniczy” – Włodek Markowicz i Karol Paciorek poświęcili jeden z odcinków (pt. „Degustacja”) degustacji piwa Tyskiego. Jest to początek ich wspólnych działań z Kompanią Piwowarską. Blogerzy w dowcipny sposób starają się odróżnić piwo Tyskie Klasyczne od Tyskiego Gronia. Kampania z udziałem Lekko Stronniczych jest jednym z elementów zaplanowanych na ten rok działań promocyjnych marki.

Świetny pomysł. Oby więcej marek decydowało się na współprace z blogerami.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/41325,Lekko-Stronniczy-pracuja-dla-marki-Tyskie

8. A jeśli mówimy o dobrych pomysłach, to warto również wspomnieć o promocji przeciwko maltretowaniu ciast! Tak, tak dobrze czytacie. Okazuje się bowiem, że co roku miliony ciast, tortów i innych wypieków jest maltretowanych i krzywdzonych przez ich twórców. Jak temu zaradzić? Odpowiedź znajdziecie w spocie pt. COOL WHIP Frosting | Mistreated Cakes Commercial.

9. 28 marca zakończyła się akcja – „Dotknij Teatru”. Jest to projekt przygotowany z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, którego celem jest stworzenie możliwości twórczego spotkania artystów teatru  i widzów. Była to czwarta odsłona projektu, która odbyła się  w 45 miastach.

http://www.dotknij-teatru.pl/

A jeśli chcecie dowiedzieć się więcej i poznać najbardziej kreatywne kampanie reklamowe polskich instytucji kultury w mediach społecznościowych zajrzyjcie na portal nowymarkting.pl:

http://nowymarketing.pl/a/1297,dotknij-teatru-w-sieci

10. Nie sposób nie wspomnieć również o życzeniach Wielkanocnych, które przygotowała branża marketingowa. Niezły popis kreatywności!

http://nowymarketing.pl/a/1314,perfekcyjnie-ugotowane-jaja-czyli-przeglad-zyczen-wielkanocnych

11. Grupa PZU rozstrzygnęła przetarg na działania online obejmujące strategię, kreację i projekty specjalne. Ubezpieczyciel wybrał w nim agencje Pride & Glory Interactive oraz K2. Pride & Glory będzie wiodącą agencją strategiczno-kreatywną odpowiedzialną za przygotowanie i realizację strategii online dla Grupy PZU, realizację kampanii i projektów specjalnych. Natomiast K2 będzie agencją projektową i ma odpowiadać za przygotowanie kampanii i projektów specjalnych.

http://www.press.pl/newsy/reklama/pokaz/41365,Pride-&-Glory-z-K2-obsluza-PZU-w-sieci

12. Gratka dla fanów serialu „Gra o tron” – w konkursie HBO Play na Facebooku do zdobycia jest wierna replika miecza Starków „Lód”.

http://media2.pl/reklama-pr/101541-Miecz-Starkow-do-wygrania-w-konkursie-HBO-wideo.html

13. Przymusowa obecność na Twitterze? Jak informuje portal Independent.co.uk, wydawca The Daily Telegraph zalecił ponad 500 swoim dziennikarzom założenie konta w tym serwisie. Reporterzy zostali zobligowani do publikacji wpisów średnio co godzinę, a wydawcy – co 15 minut.

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/diary-telegraph-tweet-ultimatum-puts-its-journalists-in-a-flap-8540574.html

14. A na zakończenie ukryta promocja alkoholu w wykonaniu Neft Vodka. Marce tej pomimo wszelkich zakazów udało się wypromować nowy produkt. Video do piosenki pt. Bad Motherfucker rosyjskiej kapeli Biting Elbows, które w praktyce jest ukrytą reklamą Neft Vodka, stało się na YouTube największym hitem viralowym ostatniego tygodnia!

To by było na tyle. Życzę udanych świąt i kolejnego tygodnia. Mam nadzieję, że będzie się wiele działo. 🙂

Pozdrawiam,

PR-owiec

Może Ci się również spodoba

  • xero

    kryzysu w nc+ nie zafundowały social media, tylko firma sama sobie